Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

extern/intern Blue ray till Mac OS X 10.7

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-08-25 13:49

Tänkte köpa mig en Blue ray spelare till min iMac tills jag får tummen ur att inhadla en vettig skärm till att se film på i "media rummet". Såg på CDON.se LG Blu-Ray BD-R USB Slim Blue. Är det någon som vet om denna spelaren fungerar rakt av? Har testat med en LG-spelare på jobbet och den fungerar bra att få upp skivorna i. Hade dock ingen film att testa på jobbet så jag vet inte hur det fungera dock. Är det någon som har någon erfarenhet där? Enklast är så klart en extern spelare. Finns det någon intern som passar i nya iMac 27" (modellen som kom i våras)

Laddat ner programvara från The First and Best Mac Blu ray Player Software, movie/DVD/video player. Även där är frågan, finns det annan bättre programvara eller är det den som gäller?

Först och främst har du testat PLEX ?????

om inte så skall du bums installera detta ... Plex - A Complete Media Solution

efter det skulle jag ta en titt i deras forum Plex Forums

där det diskuterats en del om Blu-Ray spelare .... till iMac och Mac mini för film entusiaster ..

själv kör jag PLEX på min Mac mini i vardagsrumemt som agerar mediacenter grymaste lösning du kan tänka dig ...

Det finns redan flera trådar som avhandlar Blu-Ray på Mac. Var vänliga sök innan ni skapar nya trådar. Se exempel nedan:

site:99.se bluray - Google Search

Stänger här.

/Mod

1
Bevaka tråden