Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Facebook släpper iPad-app 4 oktober?

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-10-04 20:42

Nu vet vi hur det gick.

Och då fanns den ute. Ingen aning om hur den fungerar på iPad, men på iPhone fungerar den inte alls. Snyggt jobbat Facebook. Ni som inte uppdaterat än, gör det inte!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-11 07:36
Ursprungligen av Capeman:

Och då fanns den ute. Ingen aning om hur den fungerar på iPad, men på iPhone fungerar den inte alls. Snyggt jobbat Facebook. Ni som inte uppdaterat än, gör det inte!

Har du provat att ta bort den helt från iPhone först och sedan installera den?

Den funkar på min IPad

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-10-11 08:13

Funkar här med men inte till en början. Fick radera och ladda ner på nytt, då funkade det.

Testade bara lite snabbt innan skolan. Fungerar efter avinstallstion och ny nedladdning.

tack för tipset har väntat som fan på detta. Funkar kanon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-11 09:29

Tydligen ska den också respektera att man stängt av Notiser. Något som tydligen inte förra versionen gjorde under iOS 5. någon som kan bekräfta detta?

Applikationen avslutas när jag försöker att logga in.

Edit: Nyinstallerad app på iPad 2 16GB Wifi+GSM med iOS 5.
Edit: Nu fungerar det.. verkar helt enkelt vara lite ostabilt än så länge.

För övrigt: nya appen för Facebook till iPad saknar chatt, eller är jag bara blind?

Ursprungligen av Tobias Schelin:

För övrigt: nya appen för Facebook till iPad saknar chatt, eller är jag bara blind?

Du är definitivt blind!

Ursprungligen av Tobias Schelin:

För övrigt: nya appen för Facebook till iPad saknar chatt, eller är jag bara blind?

Har chatt på min, i landskapsläge.

Men gick snabbt tillbaka till MyPad+ som har betydligt fler features, skönare interface och multiuser.

Ursprungligen av keptang:

Har chatt på min, i landskapsläge.
Men gick snabbt tillbaka till MyPad+ som har betydligt fler features, skönare interface och multiuser.

Aha. Man behöver ha landscape för att få tillgång till chatten - annars verkar den inte synas.

  • Medlem
  • Prag
  • 2011-10-11 12:11

Kan någon bekräfta att youtubeklipp och uppladdning av filer fungerar?

Edit: eller så laddar jag ner och testar själv och på iPad 2 så fungerar det fast det är segt och scroll hackar. Att den är fulare än mypad hjälper inte. Ska ge den tid men tror orginalhemsidan vinner.

Senast redigerat 2011-10-11 12:22

Helt, för mig, obegripligt att det tagit så lång tid att få till en bra iPad-version men å andra sidan så är den grymt bra den som kom nu!

iPhone/iPod Touch appen har också uppdaterats. Tror att gränssnittet påminner mycket om det som gäller för iPad, har ingen iPad så jag kan inte kolla upp det. Tycker att gränssnittet mycket påminner om hur det ser ut på datorn. Man har inte längre 3x3-menyn i början. Appen är snyggare än tidigare, får väl se hur stabil den är...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

iPhone/iPod Touch appen har också uppdaterats. Tror att gränssnittet påminner mycket om det som gäller för iPad, har ingen iPad så jag kan inte kolla upp det. Tycker att gränssnittet mycket påminner om hur det ser ut på datorn. Man har inte längre 3x3-menyn i början. Appen är snyggare än tidigare, får väl se hur stabil den är...

Halvstabil, i vanlig ordning. Tror jag. Se mitt och någon annans inlägg högre upp angående ominstallation av appen för funktion. Det gällde iPhone-appen, inte iPad-appen.

Ursprungligen av Capeman:

Halvstabil, i vanlig ordning. Tror jag. Se mitt och någon annans inlägg högre upp angående ominstallation av appen för funktion. Det gällde iPhone-appen, inte iPad-appen.

Jag behövde inte installera om min men däremot tog första starten en evighet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 07:08

4.0.1 har kommit ut nu.

  • Medlem
  • 2011-10-12 10:05

Hur kommer det sig att Fejsbok (ja, allt ska ju vara så jävla svenskt, tex mejl) inte har gjort denna app tidigare? iPad har funnits ett bra tag nu!

Har själv inte Fejsbok, därför har jag inte hängt med i trådar om det här på 99.

Nu är 4.1.1 ute, med stöd för Retinadisplay m m.

Och äntligen fungerar GPS/Platser igen.. Nu slipper jag vara 6 mil hemifrån vid varje inlägg..

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Och äntligen fungerar GPS/Platser igen.. Nu slipper jag vara 6 mil hemifrån vid varje inlägg..

är inte det en fördel?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-04-03 18:56

Facebook Appen kraschar fortfarande när jag trycker på "Vänner"
Har provat att installera om utan resultat.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-04-03 19:33

Jag får alltid error när jag försöker tanka upp filmklipp.

Bevaka tråden