Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 851 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-10-24 23:13
Ursprungligen av Korsriddaren:

1000:- mer kostar 64 GB-modellen vad jag kunde se. Dvs 6795:- resp. 7795:- (på Applestore.se).

Så är det säkert. Jag skall köpa den med abb hos Telia och då skiljer det 895:- mellan 16 och 32 GB.

EDIT: Ingen som vet om 720 är valbart?

Senast redigerat 2011-10-24 23:28
Ursprungligen av Hallon:

Så är det säkert. Jag skall köpa den med abb hos Telia och då skiljer det 895:- mellan 16 och 32 GB.

EDIT: Ingen som vet om 720 är valbart?

Det finns inga val för 720 i inbyggda Kamera-appen.

  • Medlem
  • Mariefred
  • 2011-10-25 22:51
Ursprungligen av keptang:

Det finns inga val för 720 i inbyggda Kamera-appen.

Är det sant? Min erfarenhet av andra mobiler som har möjlighet att filma i 1080p är den att man får en mer vidvinkel när man filmar i 720p. Kanske bara är den enskilde mobilens märkliga sätt att förhålla sig? Hur blir det då om man vill skicka en liten videosnutt som MMS? Lär ta en mindre evighet att konvertera?

Konstig begränsning om detta nu stämmer, dock tyvärr väldigt likt Apple!

Nu får ni ge er angående abonnemangsfrågor! Fyra inlägg raderade.

/Mod

Misstänkte som sagt det. Det är ingenting konstigt, Telia vill inte sälja den på det sättet så de prissätter den för att göra den oattraktivt:)

Mitt ex fick sin 4S idag och var mycket imponerad av framför allt mottagningen, viktigt när man bor i Smålands mörka skogar. Och givetvis drog hon igång Siri på en gång och började prata. Hon har bott i USA i sju år och England två år, så engelskan är ju inga problem. Men Siri tyckte hon hade mer brittisk accent så hon fick byta till det.
Och då uppstår ju genast frågan... Hur går det med skånska, småländska, göteborgska, dalmål, pitemål osv. på svenska?!?

Ursprungligen av Fitinghoff:

Mitt ex fick sin 4S idag och var mycket imponerad av framför allt mottagningen, viktigt när man bor i Smålands mörka skogar. Och givetvis drog hon igång Siri på en gång och började prata. Hon har bott i USA i sju år och England två år, så engelskan är ju inga problem. Men Siri tyckte hon hade mer brittisk accent så hon fick byta till det.
Och då uppstår ju genast frågan... Hur går det med skånska, småländska, göteborgska, dalmål, pitemål osv. på svenska?!?

Det får vi väl se när Siri kommer på svenska. Men vi är ju inte direkt det enda språket i världen som har dialekter, eller hur?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-25 22:11
Ursprungligen av Fitinghoff:

Men Siri tyckte hon hade mer brittisk accent så hon fick byta till det.

Är den så känslig?

Ursprungligen av Fitinghoff:

Mitt ex fick sin 4S idag och var mycket imponerad av framför allt mottagningen, viktigt när man bor i Smålands mörka skogar. Och givetvis drog hon igång Siri på en gång och började prata. Hon har bott i USA i sju år och England två år, så engelskan är ju inga problem. Men Siri tyckte hon hade mer brittisk accent så hon fick byta till det.
Och då uppstår ju genast frågan... Hur går det med skånska, småländska, göteborgska, dalmål, pitemål osv. på svenska?!?

Siti förstår inte svenska än så oroa dig inte.

Min engelska är mer amerikansk (har jobbat inom ett amerikanskt bolag i 16 år, sätter sina spår..) än engelsk och Siri har inga problem att förstå mig.

Det finns en inställning för brittisk engelska och en för amerikansk engelska (så vitt jag förstår) och det hörs att det är den manliga brittiska rösten på de filmer där engelsmän testar Siri.
That's all I know.
Jag är inte orolig, och jag är fullt medveten om att andra språk har olika dialekter, konstaterar bara att mitt ex oklahoma-twaing tydligen var en redneck-variant av engelska som Siri inte föredrog.
Tyckte bara att det var en intressant och rolig twist på Siri-grejen, men jag var tydligen ensam om det.

Ursprungligen av Fitinghoff:

Det finns en inställning för brittisk engelska och en för amerikansk engelska (så vitt jag förstår) och det hörs att det är den manliga brittiska rösten på de filmer där engelsmän testar Siri.
That's all I know.
Jag är inte orolig, och jag är fullt medveten om att andra språk har olika dialekter, konstaterar bara att mitt ex oklahoma-twaing tydligen var en redneck-variant av engelska som Siri inte föredrog.
Tyckte bara att det var en intressant och rolig twist på Siri-grejen, men jag var tydligen ensam om det.

Skrämmande att ha Siri som en man, det hör man ju på namnet.

English (United Kingdom) och French har "manlig" röst.

Låt Siri vara Siri, måste nästan starta en FB-grupp.

Senast redigerat 2011-10-25 22:43

Naturligtvis konverterar telefonen det till ett fungerande format för MMS om man vill skicka det (precis som iPhone 4), det är ju inte så att MMS stöder 720p (som är det enda "valet" på en iPhone 4).

Beställde en 4S från apple.se i måndags. Tror ni att det finns någon chans att man får den på fredag?

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-10-26 16:44
Ursprungligen av demierre:

Beställde en 4S från apple.se i måndags. Tror ni att det finns någon chans att man får den på fredag?

Det står väll leverans datum, om du kollar på din beställning? eller i din bekräftelse som du fick på mail från apple?

Ursprungligen av Johan.I:

Det står väll leverans datum, om du kollar på din beställning? eller i din bekräftelse som du fick på mail från apple?

Det står 1 till 2 veckor -_-

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2011-10-27 17:22

Har för mig att jag har läst någonstans att Iphone 4S har stöd för snabbare 3G internet än 7.2 mb/s eller hur jag nu ska uttrycka mig, stämmer det?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-27 17:24
Ursprungligen av Hoya:

Har för mig att jag har läst någonstans att Iphone 4S har stöd för snabbare 3G internet än 7.2 mb/s eller hur jag nu ska uttrycka mig, stämmer det?

Ja

Apple - iPhone 4S - Vår mest fantastiska iPhone hittills.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-27 20:46
Ursprungligen av zappee:

iPhone 4S - Vår mest fantastiska iPhone hittills.

Så fruktansvärt platt slogan. Den senaste produkten är väl alltid bättre än föregående?

Ursprungligen av planB:

Så fruktansvärt platt slogan. Den senaste produkten är väl alltid bättre än föregående?

Du har aldrig kollat på alternativa telefoner antar jag? Detta är faktiskt unikt för Apple.

Ursprungligen av planB:

Så fruktansvärt platt slogan. Den senaste produkten är väl alltid bättre än föregående?

Men det är ju inte fel i alla fall........;)

Beställde från applestore den 22 oktober. Det är nu den 28 oktober och de har fortfarande inte skickat den.
Någon som fått sin skickad?

Ursprungligen av Hoya:

Har för mig att jag har läst någonstans att Iphone 4S har stöd för snabbare 3G internet än 7.2 mb/s eller hur jag nu ska uttrycka mig, stämmer det?

Ja, 14.4.

Fan, tvåa.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-28 13:11

Finns en tråd för de som beställt från Applestore?

http://www.99.se/kopa-iphone/290646-nu-iphone-4s-bestallas-via-apple-store.html

Upptäckte något skumt igår. När jag sätter min 4S i TomTom-hållaren i bilen laddas inte telefonen. Det fungerar däremot med den gamla 4:an. Min 4S laddas på alla andra kablar och ställ utan problem så både min 4S och min TomTom-hållare borde vara fullt ok.

Ursprungligen av pmarriott:

Upptäckte något skumt igår. När jag sätter min 4S i TomTom-hållaren i bilen laddas inte telefonen. Det fungerar däremot med den gamla 4:an. Min 4S laddas på alla andra kablar och ställ utan problem så både min 4S och min TomTom-hållare borde vara fullt ok.

Kolla med TomTom supporten. Kan vara ngt. liknande problem med hållaren som var när 4:an kom - även om det då berodde på tjockleken.
Skiljer det någon mm mellan 4 och 4s ? Kan ju även vara mjukvaran. I så fall bör det komma en uppdatering från TomTom vad gäller hållaren. Programmet var ju nyligen.
Meddela gärna hur det går.....

Ursprungligen av pmarriott:

Upptäckte något skumt igår. När jag sätter min 4S i TomTom-hållaren i bilen laddas inte telefonen. Det fungerar däremot med den gamla 4:an. Min 4S laddas på alla andra kablar och ställ utan problem så både min 4S och min TomTom-hållare borde vara fullt ok.

märkte samma sak på jobbet. 4S laddar inte inkopplad till min Dell men 4:an gör det.

Ursprungligen av pmarriott:

Upptäckte något skumt igår. När jag sätter min 4S i TomTom-hållaren i bilen laddas inte telefonen. Det fungerar däremot med den gamla 4:an. Min 4S laddas på alla andra kablar och ställ utan problem så både min 4S och min TomTom-hållare borde vara fullt ok.

Testade min 4S med TomTom Car kit i helgen, och det funkade hur bra som helst. Den laddade som den skulle, och appen "Car kit tool" indikerade att allt var som det skulle. Det gick också fint att både ta emot och ringa samtal.

Ursprungligen av sickan_25:

Testade min 4S med TomTom Car kit i helgen, och det funkade hur bra som helst. Den laddade som den skulle, och appen "Car kit tool" indikerade att allt var som det skulle. Det gick också fint att både ta emot och ringa samtal.

Toppen - då slipper man oroa sig för det - när nya 4s kommer från Apple någon gång......

Upptäckte också en annan liten lustighet med Siri. När jag ber Siri ringa upp någon ur adressboken så svarar Siri "calling dollar sign slash dollar sign [namnet], eller om man har lite missflyt så frågar Siri "multiple numbers, dollar sign slash mobile, dollar slash home or dollar sign work". Om jag gör en dublett av kontakten från scratch och raderar den gamla fungerar det. (Dessa tecken syns alltså inte någonstans) Kan det vara något nedärvt från det att mina kontakter importerats och exporterats genom Outlook/SonyEricsson/BlackBerry/Palm/Nokia/Exchange i femtielva led?

Bevaka tråden