Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Calendar – Inbjudningar, prenumererade kalendrar och andra problem.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-06 14:39

Hej!
Jag har försökt mig på att använda Google Calendar och min kära iPhone – men det är några saker jag inte lyckas få igång. Så jag håller tummarna nu för att någon här har kunskap nog att hjälpa eller stjälpa mina förhoppningar om hur det borde fungera.

1. När jag testar att bjuda in mig själv till ett möte från min jobbmail på datorn får jag upp en inbjudan/notification och möjlighet att tacka ja eller nej till mötet på min telefon. Samma sak om jag skapar ett möte på Google Calendar på datorn. Men om jag skapar ett möte i kalendern på min telefon så får mottagaren inte upp en inbjudan/notification eller möjlighet att tacka ja eller nej. Har någon en bra lösning på detta?

2. I min Google Calendar prenumererar jag på några kalendrar. Jag lyckas dock bara se dessa i min iPhone om jag ställer in min Google Calendar som ett CalDAV-konto. När jag gör ett Exchange-konto syns bara standardkalendern från mitt GCal-konto.

Har någon några tips på hur man löser dessa problem så blir jag er evigt tacksam!

1
Bevaka tråden