Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spekulationer kring iTunes Match

Tråden skapades och har fått 79 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jepp, där har vi det. Borde inte dröja så länge till Sverige.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-16 08:08

Konstiga länder att rulla ut i, makes no sense.

Ursprungligen av zappee:

Konstiga länder att rulla ut i, makes no sense.

Inte alls konstigt. Det är precis som vanligt de länder som får det först efter USA.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-16 20:16
Ursprungligen av illerG:

Inte alls konstigt. Det är precis som vanligt de länder som får det först efter USA.

Nej.

" iTunes Match rolled out in a total of sixteen new countries yesterday: Australia, Belgium, Canada, Cyprus, Czech Republic, France, Germany, Ireland, Luxembourg, Malta, Mexico, New Zealand, Slovakia, Spain, Switzerland, and the UK."

Det är knappast enbart de länder som brukar få det först.
Jag gissar på konstiga avtal med mediamaffian.

Ursprungligen av zappee:

Nej.

" iTunes Match rolled out in a total of sixteen new countries yesterday: Australia, Belgium, Canada, Cyprus, Czech Republic, France, Germany, Ireland, Luxembourg, Malta, Mexico, New Zealand, Slovakia, Spain, Switzerland, and the UK."

Det är knappast enbart de länder som brukar få det först.
Jag gissar på konstiga avtal med mediamaffian.

Ja, eller så lyckades dom helt enkelt inte få till något avtal med några andra länder, vi kommer nog snart ska du se.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-10 21:22

Fler länder får iTunes Match. Är det bara jag som tycker det känns efterblivet att Baltikum får det och Sverige inte?

Ursprungligen av Patric08:

Fler länder får iTunes Match. Är det bara jag som tycker det känns efterblivet att Baltikum får det och Sverige inte?

Det handlar väl kanske om att dom lyckades få fram avtal med dom länderna snabbare än vissa andra.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-18 17:50
Ursprungligen av Patric08:

Fler länder får iTunes Match. Är det bara jag som tycker det känns efterblivet att Baltikum får det och Sverige inte?

På vilket sätt skulle det vara efterblivet?

Ursprungligen av ibish:

På vilket sätt skulle det vara efterblivet?

Om man skall spela fördomsbingo är det väl för att vi har Robyn och Hipsters och i Baltikum har dom körsång och låg inkomst?

(Men visst är det så enkelt som avtal med bolagen)

Loggade in på mitt amerikanska konto och då dök textsträngen "iTunes-matchning" upp i den vänstra kolumnen i iTunes, under Affär/iTunes store, försvann vid omstart av programmet. Men det kanske är vanligt förekommande att Apple lägger in texter på svenska även om själva tjänsten inte finns?

Ursprungligen av ilPadrino:

Loggade in på mitt amerikanska konto och då dök textsträngen "iTunes-matchning" upp i den vänstra kolumnen i iTunes, under Affär/iTunes store, försvann vid omstart av programmet. Men det kanske är vanligt förekommande att Apple lägger in texter på svenska även om själva tjänsten inte finns?

Ja, det har varit så vid tidigare tillfällen. I itunes finns även en copyright-claim för Bluray Disc, som finns trots att du inte kan spela BD i macen.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-01 14:09

Nya länder igår, Österrike, Grekland och Italien.

Nästa på g verkar vara Bulgarien, Portugal och Slovenien.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-01 17:50
Ursprungligen av zappee:

Nya länder igår, Österrike, Grekland och Italien.

Nästa på g verkar vara Bulgarien, Portugal och Slovenien.

Wow, nu är vi riktigt nära. Bara Vitryssland och Nordkorea kvar innan iTunes Match landar i Sverige!

Vad händer med iTunes Match, varför kommer inte denna funktion till Sverige?

Ursprungligen av westerlu77:

Vad händer med iTunes Match, varför kommer inte denna funktion till Sverige?

Skulle gissa att Apple gärna skulle köra det i Sverige om de fick. Det är väl rättighetsjönsarna som sätter käppar i hjulet som vanligt.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-20 13:11
Ursprungligen av _Henrik_:

Skulle gissa att Apple gärna skulle köra det i Sverige om de fick. Det är väl rättighetsjönsarna som sätter käppar i hjulet som vanligt.

Ja, vi har ju redan Spotify!
Kan ju inte gå med på allt..

Fick precis se också att i iOS6 kan man dessutom streama all content som man har kunnat på macarna hela tiden, väldigt trevligt.
Detta gör ju att man kan ha hela sitt bibliotek i iPhonen utan att behöva ta upp utrymme på telefonen. Svinbra!
Bara det kommer som sagt till Sverige nån gång..

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-06-23 22:28

Visst har det inte funnits nån länk till iTunes Match förut i iTunes? Eller är jag bara senil?

Edit: Såg nu längre bak i tråden att folk sett det förrut. Move along

Jag har en spekulation:
Itunes match kommer inte till Sverige förren tidigast 2020.

Jag tar upp en gammal tråd igen:
Undrar om det någon som jobbar för iTunes Match i Norden? Jag kan tycka att den funktionen har absolut sitt existensberättigande. Om du lyssnar på högsta kvalitén i Spotify så är det fortfarande sämre upplösning i ljudet i jämförelse med inbyggda iTunes, vilket är väldigt synd.

Tycker det är riktigt trist att det aldrig lossnar här. Men med tanke på hur länge vi fick vänta på filmer och att TV-serier inte kommit än så ska man nog inte hoppas för mycket - även om det nog är lättare att få hit musiktjänster än TV-seriedito.

Jag har haft iTunes Match i mitt amerikanska iTuneskonto ett par månader. Jag måste erkänna att det är en service som jag kan undvara.

Mats! Varför? Är det ingen som tycker att det är skillnad på ljudkvalitén?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-06-12 11:53
Ursprungligen av matssoderstrom:

Jag har haft iTunes Match i mitt amerikanska iTuneskonto ett par månader. Jag måste erkänna att det är en service som jag kan undvara.

Något som jag har svårt att förstå eller du kanske inte använder iTunes som det är tänkt?

Jag har ett stort bibliotek och att ha möjligheten att komma åt det på min telefon när som helst är något jag skulle uppskatta.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-06-12 12:52
Ursprungligen av lappen71:

Något som jag har svårt att förstå eller du kanske inte använder iTunes som det är tänkt?

Jag har ett stort bibliotek och att ha möjligheten att komma åt det på min telefon när som helst är något jag skulle uppskatta.

Det skulle revolutionera mitt musiklyssnande också, inte en chans att jag rymmer all musik från iTunes i min iPhone.

Ursprungligen av lappen71:

Något som jag har svårt att förstå eller du kanske inte använder iTunes som det är tänkt?

Jag har ett stort bibliotek och att ha möjligheten att komma åt det på min telefon när som helst är något jag skulle uppskatta.

iTunesMatch är ingen streamingtjänst utan varje låt du väljer från ditt uppladdade molnbibliotek laddas ned på din telefon. Om jag inte mins fel så kunde man välja om man ville strema eller ladda ner när iTunesMatch var i beta. Så är det inte nu och det förtar lite av av det hela men det är min åsikt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-12 22:22
Ursprungligen av matssoderstrom:

iTunesMatch är ingen streamingtjänst utan varje låt du väljer från ditt uppladdade molnbibliotek laddas ned på din telefon. Om jag inte mins fel så kunde man välja om man ville strema eller ladda ner när iTunesMatch var i beta. Så är det inte nu och det förtar lite av av det hela men det är min åsikt.

Det fungerar alldeles utmärkt att streama utan att låtarna laddas ner. (Du ska inte klicka på molnet med en nedåtriktad pil)

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-06-12 22:39
Ursprungligen av matssoderstrom:

iTunesMatch är ingen streamingtjänst utan varje låt du väljer från ditt uppladdade molnbibliotek laddas ned på din telefon. Om jag inte mins fel så kunde man välja om man ville strema eller ladda ner när iTunesMatch var i beta. Så är det inte nu och det förtar lite av av det hela men det är min åsikt.

Som sagt du använder det på fel sätt.

Ursprungligen av iMats.r:

Det fungerar alldeles utmärkt att streama utan att låtarna laddas ner. (Du ska inte klicka på molnet med en nedåtriktad pil)
http://farm4.staticflickr.com/3774/9028702116_f4db15e773.jpg

Man lär sig nåt nytt varje dag Inte så intiutivt kan jag tycka. Hur är iOS? Är det värt att installera?

Bevaka tråden