Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nikon och Canon lanserar nya kameror snart - vad tror ni?

Tråden skapades och har fått 369 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jisses, det där var ju inte bara några buggfix direkt.....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-10 09:50

Det är en ganska vansinnig "firmware update" minst sagt. Dock KAN det betyda en ny high-end APS-C kamera är en bit bort för Canon. Man taggar numer 7Dn som "ny" på sin hemsida dessutom.

Det var till och med nya features... Lät mer som Apple än Canon:)

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2012-08-11 13:25

Jag är en Nikon sedan tidigt 80 tal . Canon har haft en stor press på sig att leverera proffshus nu har dom EOS 1Ds Mark III kamerahus med full sensor. Vet inte vad kameran går för/ Nikons D4 är grym med dynamik omfång samt det nya wifi systemet som du synkar till IPhönen motspecifika servrar. Ett + är att samtliga funktions knappar på huset lyser/ vilket underlättar mycket i mörker litet - för ny kortläsar samt minnes kort som är svin dyra mor vanliga minnes korten. Ett X kommer väl samt S till D800 möjligen till D4 oxå. i vilket fall slåss dom kring oss proffs ,och köper gärna upp utr för märkes byte.

Senast redigerat 2012-08-11 14:26

Du kan väl använda gamla kort också? Sen kanske kortläsaren är dyr men det är ju ett nytt format. Sen om man är yrkesverksam så tycker man inte den är så dyr.

Sen är canonkameran du nämner snart 5 år gammal och det har kommit bättre kameror från canon sen dess.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2012-08-11 14:50

Du tänker på Canon 1D C och X du har rätt !! mark lll är väl ingen full format + vad jag hört från kollegor hänger inte slutaren med i focus
(tänker sport) som sagt Nikon fotograf..:tveksam:

Ursprungligen av Trisen:

Du tänker på Canon 1D C och X du har rätt !! mark lll är väl ingen full format + vad jag hört från kollegor hänger inte slutaren med i focus
(tänker sport) som sagt Nikon fotograf..:tveksam:

Mark III är visst fullformat, även mark II. Canon 1d x är ju också fullformat och Canons konkurrent till D4 på på sportsidan.

Varför kommer du in i den här tråden med gissningar och felaktig info?

Att slutaren inte hänger med i fokus vet jag inte ens vad det betyder.

Canon 1D Mk II och Mk III är INTE fullformat, inte heller Mk IV. De har cropfaktor på 1,3.
/martin

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2012-08-13 15:58

Jag utgår från att Jurassic menade 1Ds Mark 3 och inte vanliga utan s. Den har fullformat.
Tillägg i diskussionen, 1Ds Mark 3 har utmärkta fokusegenskaper, jag har plåtat med den i ungefär fyra års tid och kanske 600.000 exponeringar och har aldrig upplevt den som seg i autofokus. Ska tilläggas att jag i princip alltid plåtar saker som rör på sig, snabbt dessutom, läs bilar.

Numer har jag bytt till Nikon D4 och D800 och det är orättvisst att jämföra två produkter som det skiljer fem år mellan. D4:a och 1Ds Mark 3.

Jag trodde faktiskt att han menade 5d M III.

Jag bara undrar vad Trisen vill ta upp för något? Två inlägg som både är förvillande och felaktiga i en av dom mest seriösa trådarna här på 99 i mitt tycke.

Bevaka tråden