Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intern BD-R -> externt kabinett -> Mac = möjligt?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fortfarande full av noob-frågor.

Jag har sedan tidigare en rätt trevlig bluray-spelare från Plextor. Denna har jag haft i en pc-maskin och nu funderar jag på att köpa ett kabinett för att kunna koppla denna externt (USB) till en mac.

Har inte för avsikt att använda den som en blurayspelare - tänker använda den för att överföra alla mina cd-skivor till hårddisk.

Vet att mac + bluray = inte sant därav min simpla fråga. Det kanske finns generic-drivrutiner som gör att det funkar??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-25 11:47

Det funkar med Bluray i mac, men inte helt 100.

Har en LG GGW-H20L installerad, länge sedan minns int riktigt vilka drivrutiner som behövdes.
Men Adobe Encore bränner Bluray på mac, tror att Toast gör det också

Själv har jag använd den till att kopiera inköpta Bluray-skivor till MKV och spela upp.
Svårt att få ut undertexter men annars inga promblem mer än tid.

Men det gick inte att spela upp direkt.

Tror att jag fick den att funka direkt med Parralles, Windows. bootcamp och Windows bör funka.

Det länkades till ett tidsbegränsat erbjudande för ett program som spelar upp bluray på mac. Så det skall finnas mjukvara.

Tillägg: Jo, nu hittade jag det. Laddade ner "för säkerhets skull" trots att jag inte har någon spelare än. Har alltså inte provat. Men numera är det duktigt dyrt - nästan 60 dolares i sharewareavgift.

Download Blu-ray Player for Mac - Blu-ray media player. MacUpdate.com

Men om man studerar kommentarerna kan man ju konstatera att YMMV...

Tack för era svar men nu ville jag inte veta något om bluray-uppspelning utan om det går att koppla in en bd-spelare/brännare till en mac för avläsning av cd-skivor.

1
Bevaka tråden