Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återgå från skärmsläckare utan lösenord?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har sökt på forumet men inte hittat något svar.

Har nyligen switchat och är helnöjd över min Macbook Pro 13. Problemet jag har är att varje gång datorn försätts i skärmsläckarläge måste jag knappa in mitt inloggningslösenord för att få bort skärmsläckaren.

Går det att ta bort lösenordsfunktionen? Har datorn bredvid mig på jobbet men använder den inte hela tiden och skulle jag lämna datorn loggar jag ut i alla fall. Vill dock ha en fungerande skärmsläckare men vill snabbt kunna återgå utan att behöva knappa in lösenordet varje gång.

Help me please!

Ursäkta de engelska benämningarna, men jag kör systemet på engelska. Men du hittar nog de här inställningarna ändå...

System Preferences --> Security & privacy --> Require password after sleep or screen saver.

Ett tips:
I systeminställningar finns en sökruta längst upp till höger. Om man skriver in något nyckelord där (t.ex skärmsläckare i det här fallet) så får man tips på var det finns inställningar som har med skärmsläckaren att göra.

Tusen tack för ett så snabbt och bra svar!!! Då var det åtgärdat!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-26 07:59

Systeminställningar / Säkerhet / Allmänt
Där under kan du sätta huruvida den kräver lösenord när du kliver ur skärmsläckare eller viloläget.

Edit:
Damn vad långsam jag var då... så går det med pratglada kollegor.

Senast redigerat 2011-10-26 15:49
1
Bevaka tråden