Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ATV2 startar av sig själv hela tiden

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har en AT2 sedan en drygt halvår tillbaka som jag gör XBMC på. Efter användning brukar jag alltid stänga av den (viloläge, den vita dioden slocknar) men sedan två, kanske tre, veckor tillbaka så sätts AT2:en på titt som tätt utan att jag vill. Det finns inget mönster i det. Jag har försökt kolla alla enheter som kan tänkas väcka den (Macbooks, iPaden och iPhones).

Någon som har något liknande problem? Det är kanske inget jätte stort problem för jag antar att den inte drar så mycket ström? Men däremot så ger den där lilla dioden ljus nog som stör mig på natten ibland.

Förslag på lösning?

/Oliver

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-03 23:41

Samma sak för mig, vet ej varför.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2011-12-18 22:22

Har ett liknade fråga. Min nya ATV2 lampa lyser upp i ungefär 5 sekunder varje halvtimme, trots att den är i viloläge. Någon som vet vad detta beror på?

Ursprungligen av oliverwide:

Hej,

Jag har en AT2 sedan en drygt halvår tillbaka som jag gör XBMC på. Efter användning brukar jag alltid stänga av den (viloläge, den vita dioden slocknar) men sedan två, kanske tre, veckor tillbaka så sätts AT2:en på titt som tätt utan att jag vill. Det finns inget mönster i det. Jag har försökt kolla alla enheter som kan tänkas väcka den (Macbooks, iPaden och iPhones).

Någon som har något liknande problem? Det är kanske inget jätte stort problem för jag antar att den inte drar så mycket ström? Men däremot så ger den där lilla dioden ljus nog som stör mig på natten ibland.

Förslag på lösning?

/Oliver

Finns ingen lösning. aTV2 startar upp varje gång det finns någon nätverksförfrågan eller om den behöver vakna för att svara på en request.

Den somnar väl igen efter en liten stund? Typ inom 1-2 minuter ska den somna igen.

1
Bevaka tråden