Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort bilder i appen "Bilder"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-11-07 22:27

Min treåriga son använder nog iPaden mer än jag och eftersom det inte finns olika användarinloggningar så kan han använda alla appar. Han verkar gillar klickljudet när man fotograferar så det är inte ovanligt att det finns 2-300 bilder på typ ingenting. Attta bort bilder verkar bara gå att göra ett och ett och kräver två tryck för varje radering. Finns det ett smidigare sätt som jag inte upptäckt?

Du kan väl markera flera bilder, i överblicksbilden (där du ser alla bilder som tumnaglar), klicka på dela/edit eller vad ikonen kallas, markera flera bilder och välj sedan att ta bort markerade bilder.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-08 00:34

Aktivera en begränsning för kameran i inställningar så går den inte att använda?!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-11-08 05:23

För över till iPhoto och radera där.

  • Medlem
  • 2011-11-08 12:24

Forum är fantastiskt. Det keptang beskriver är det jag sökte. Ikonen box med pil uppåt höger verkar vara som att högerklicka, därligger relevanta aktiviteter. Synka mot dator och iPhoto är också ett altenativ.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-11-16 00:11

Hm, står att jag bara kan radera de bilder som överförts till iPaden men jag har ju lyckats importera alla min iPhone bilder också genom iPhoto. Problemet är att det är lastgamla bilder med som jag till och med raderat på min iPhone. Uppdateras inte iPhoto-biblioteket när man synkar iPhonen eller? Omständigt att jag helt enkelt inte bara kan ta bort de bilder jag vill på iPaden, oavsett hur jag fått dit dom. :/

1
Bevaka tråden