Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB, laddning och line out samtidigt?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Ipad i ett ställ på köksbordet och tänkte att den skulle funka bra som köks-tv. Har redan en USB-tv-mottagare som jag kört till Macbooken och som funkar bra. Tänkte eftersom den kostade rätt mycket att det vore nice att köra samma till Paden. Om jag har min Ipad i ett ställ - finns det något sätt att kunna ladda den, få en USB-ingång och enline out för ljudet? Kan tänka mig att köpa nytt ställ/docka om det behövs, dock helst inte en högtalardocka (tänkte linea ut till min riktigt fina köksradio istället, och låta tv-ljudet komma ut där.)

Inte vad jag vet. Det är (utifrån hur dockkontakten är utformad) åtminstone inte tekniskt omöjligt att ladda en iPad och samtidigt låta den driva en USB-kontakt, men det verkar inte finnas någon sådan produkt.

Stora frågan är väl bara vad iPaden ska göra med TV-mottagaren när den väl är inkopplad.

Jag trodde det gick att glo på teve i fullskärm, därav frågan.

Om du har en EyeTV Mobile Tech Spec eller deras Tivizen så går det. Men en USB-sticka till vanlig dator går dåligt. Du får tänka på att en iPad är ingen dator.
En enkel iPad-docka med line out, ingång för laddning och 30-polig dockkontakt tillsammans med den länkade EyeTV-mobile borde göra en fin köks TV.

1
Bevaka tråden