Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avbruten SMS-historik

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-08 18:45

Hej 99!

Jag har stött på ett ytterst märkligt problem. I en av mina SMS-konversationer på min iPhone 4S har historiken helt plötsligt avkortats — det verkar inte finnas något kvar när jag bläddrar tillbaka cirka 10 sidor. Detta verkar endast gälla en person. När jag söker efter saker som jag vet vi skrivit innan tiden för då historiken är borta så hittar den SMS:et, men kan inte leda mig dit. Har ni några idéer på lösning?

Tack på förhand.

Vill du ha tillbaka historiken så kan du alltid testa att återställa till en äldre säkerhetskopia. Annars är du nog rökt skulle jag tro.

Ursprungligen av lither:

Hej 99!

Jag har stött på ett ytterst märkligt problem. I en av mina SMS-konversationer på min iPhone 4S har historiken helt plötsligt avkortats — det verkar inte finnas något kvar när jag bläddrar tillbaka cirka 10 sidor. Detta verkar endast gälla en person. När jag söker efter saker som jag vet vi skrivit innan tiden för då historiken är borta så hittar den SMS:et, men kan inte leda mig dit. Har ni några idéer på lösning?

Tack på förhand.

Har du testat att trycka på "Läs in tidigare meddelanden" längst upp på sidan? Så länge den knepen finns så finns det äldre sms att läsa in, så man kan trycka på den flera gånger.

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-09 07:39

Dr Tinnitus: Ja, det är det jag har gjort cirka 10 gånger, sedan går det inte längre. Det var det jag åsyftade när jag skrev "när jag bläddrar tillbaka cirka 10 sidor".

barbapappa_86: Jag förstår din lösning på problemet, men jag vägrar att godta att jag ska behöva förlora nya sms för att få tag i gamla. Med tanke på att den klarar av att hitta sms:et och visa det i sin helhet åtminstone i sökresultatet, så borde detta innebära att sms:et faktiskt finns, bara att det inte kan visas när jag väl trycker på det i sökningen.
Andra riktigt gamla sms-historiker finns där och visas utan problem. Det är just med en specifik person som det inte går — och det har ganska så högt värde för mig.

Ursprungligen av lither:

Dr Tinnitus: Ja, det är det jag har gjort cirka 10 gånger, sedan går det inte längre. Det var det jag åsyftade när jag skrev "när jag bläddrar tillbaka cirka 10 sidor".

barbapappa_86: Jag förstår din lösning på problemet, men jag vägrar att godta att jag ska behöva förlora nya sms för att få tag i gamla. Med tanke på att den klarar av att hitta sms:et och visa det i sin helhet åtminstone i sökresultatet, så borde detta innebära att sms:et faktiskt finns, bara att det inte kan visas när jag väl trycker på det i sökningen.
Andra riktigt gamla sms-historiker finns där och visas utan problem. Det är just med en specifik person som det inte går — och det har ganska så högt värde för mig.

Ok, du kan alltid testa att ta en backup och återställa till den. Kan funka. Annars har jag ingen aning om vad du kan göra iom att du inte vill gå tillbaka till en äldre kopia.

Enkelt:

  • Ta en ny backup

  • Återställ till gammal backup

  • Markera dina SMS, spara dem på något sätt

  • Återställ till den nya backupen

Iofs lite jobb, men det hela beror på hur mycket du värderar SMS:en.

Edit: Nu inser jag att det var nog detta som Barbapappa_86 beskrev. Jag läser snabbt, fattar långsammare:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Edit: Nu inser jag att det var nog detta som Barbapappa_86 beskrev. Jag läser snabbt, fattar långsammare:)

Och jag skriver snabbare än vad jag tänker. Förstår inte riktigt själv vad jag menade med min post, var nog bara bra att du förtydligade

Det finns ju olika sätt att få ut saker ur gamla backuper. Se här t.ex:
iphone SMS retrieval - Sök på Google

Det gör kanske inte att SMSen kommer tillbaka in i telefonen, men du kan i alla fall få fram dem så att du kan förvara dem någon annanstans i datorn.

1
Bevaka tråden