Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var kan jag köpa kinesiska typsnitt?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har fått en InDesign-fil, tyvärr utan typsnitt, på kinesiska. Jag ska göra en iPad-version av trycksaken, och vi skulle kunna köpa in typsnitten, jag vet bara inte var? Har någon några tips? Jag har googlat på alla typsnitten som saknas, utan resultat. Har även haft kontakt med myfonts.com som var mycket vänliga men tyvärr inte hade det jag sökte. Vi har ingen möjlighet att få typsnitten från de som gjort filen. Vet någon var jag kan vända mig?

Tack på förhand!

Har du inget Adobe-typsnitt installerat, typ Adobe Heiti Std?

Funderade på det först, men vågar inte byta typsnitt hur som helst, mina kunskaper i kinesiskt typografi är extremt begränsade Ville gärna ha exakt dem som saknades.

Här en länk till var Yale rekommenderar sina att köpa kinesiska typsnitt. Kanske kan någon av dem hjälpa dig
[chinese mac] Fonts

Det där verkar lovande, ska läsa ordentligt! Tack!

Det här är ju rena kinesiskan.....
Har gjort en del jobb på kinesiska och bad då att få texterna i PDF eller som vektoriserade .AI-filer för att slippa ta ansvar för eventuella omflödningar eller att något tecken blev utbytt. Det är ganska svårt att se nämligen. Och nyanserna är hårfina, inte alls lika uppenbara som i vårt alfabete.
/m

1
Bevaka tråden