Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kallt är det hos dig just nu?

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har varit borta ett par dagar och har nu precis kommit hem. Ute är det -36 och inne är det inte så himla mycket varmare, drygt -5... Nu ska jag elda som bara den!

Senast redigerat 2012-02-04 19:34

Milda -14 ute. 24 inne. Pannan går på tomgång. Bra isolering is the shit!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-04 18:42

Grattis på Födelsedan Goflorp. Vilken tårta blev det ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-04 18:50

- 15 grader här i Götet . Lagom vinter temperatur om ni frågar mig. Jag älskar årstiderna, man behöver vinterkylan för att längta in våren och sommaren så småningom.

Glömmer aldrig slutövningen i militärtjänsten uppe i Gräsmark norra Värmland. -42 grader, slå upp tältet - sova 2 timmar- packa ihop tältet och dra vidare.

Katten som satt inne i fönstervärmen och slickade sin tass och tittade storögt på oss tokstollar som skuttade omkring utanför husknuten för att hålla upp värmen bäst man kunde hehehehehehe...

Fakta är när tårkanalen börjar frysa till när man försöker blinka, då är det kallt riktigt kallt ute

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-04 20:16

Jag var nyss ute i skogen under drygt 1 timme och fotograferade stjärnor då stjärnhimmlen var fantastiskt vacker i kväll (och igår). Temperaturen har legat runt -26 ett tag nu. Inte så farligt men efter en stund utomhus och ha hanterat kameran hade jag inte mycket känsel kvar i händerna.

Med en differens på ~55° (ute- och innetemperatur) så var det inte så roligt att gå ut och hämta mer ved för en liten stund sedan...

När jag gick mot stadens Tapas-ställe strax före 20 var det norrsken. Inget gigantiskt men ändock ett norrsken bestående av ett antal lodräta ljuspelare i grupper. En grupp brandgula o en grupp vita

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

När jag gick mot stadens Tapas-ställe strax före 20 var det norrsken. Inget gigantiskt men ändock ett norrsken bestående av ett antal lodräta ljuspelare i grupper. En grupp brandgula o en grupp vita

Norrsken är lite speciellt:)
Inte för att det är ofta som jag ser det här inne i stan men några gånger har det varit rejäla föreställningar

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-02-05 00:53

-15° säger termometern, vänder nog nere vid 20 inatt.

Kylan ställer till det på jobbet, de nya värmeslingorna i marken som installerades i höstas utanför biltvätten klarar inte av att tina snön och isen. Sen frös vikporten fast i öppet läge… Men vad är det i jämförelse, då värmen i tvätthallen lagt av…
Måndag blir spännande. Tar en biltvätt stryk av att frysas ner till -20°?

Ett stort & sent grattis på den stora dagen Goflorp!

Hälsningar från tropiska södern. Milda -9 nu på morgonen.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2012-02-05 08:25

-20.8 i Saltsjö-Boo just nu.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-02-05 08:58

Snart högsommar, bara -5C

Jag ska flyga på onsdag alt fredag (i eget plan) men det ser ut att bli runt -10C. Då blir det inget flygande...inte med Dieselmotor.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-02-06 11:18
Ursprungligen av Björnström:

Jag ska flyga på onsdag alt fredag (i eget plan) men det ser ut att bli runt -10C. Då blir det inget flygande...inte med Dieselmotor.

Lär väl vara ganska svalt inne i planet också, eller?

Ursprungligen av AndyK:

Lär väl vara ganska svalt inne i planet också, eller?

Det blir varmt när motorn blir varmt. Men dom första minuterna på marken är det lite kyligt för man kan inte ha på sig dunjacka som pilot. Det går men det är enormt struligt att ta av sig jackan och just min jacka är ganska "rejäl".

uppenbarligen tillräckligt kallt för att jag ska få stötar av allt metalliskt, inklusive tangentbordet...ouch

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-02-06 11:55
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

uppenbarligen tillräckligt kallt för att jag ska få stötar av allt metalliskt, inklusive tangentbordet...ouch

Min kontorslampa gav mig en rejäl kyss förra veckan, kändes nästan som att den skulle rycka av mig fingret.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-02-06 22:29

Kallt och torrt. Stötar till höger och vänster. Dammsög lägenheten idag, kändes som om slangen, som hängde mellan skaftet och maskinen klängde på mitt ben…

Ursprungligen av reboot81:

Kallt och torrt. Stötar till höger och vänster. Dammsög lägenheten idag, kändes som om slangen, som hängde mellan skaftet och maskinen klängde på mitt ben…

sånt kan hända när man matar husdjuret

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2012-02-07 00:49

Riktig värmebölja nu i Härnösand. -2,6°C

Bevaka tråden