Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Videons skapare tillåter inte...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag uppdaterade iMovie och gjorde en testvideo. Jag exporterarde först videon som HD 720.
Efter att ha laddat upp videon på YouTube får jag meddelande på såväl iPod som iPad "Video ej tillgänglig. Videons skapare tillåter inte uppspelning på iPad."
Provade att konvertera videofilen från mov till mp4 och göra en ny uppladdning till YouTube.

Testing iMovie 11 (9.0.4) - YouTube

Samma sak. Var ligger felet?

Senast redigerat 2012-02-12 12:16
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-02-12 12:36

Det är en inställning på Youtube som talar om videoklippet får visas på mobila enheter..
Leta under inställningarna, det finns under rubriken "syndikering".. Inte helt logiskt, men...

Mvh
Peter

Tack för tipset Peter!

Jag gick in på "syndikering" och konstaterar att jag varken kan välja Ja eller Nej

- Ja, gör det här videoklippet tillgängligt på mobiltelefoner och TV.
Observera att videoklippet kanske inte kan visas på alla enheter på grund av upphovsrätt eller licensiering.

- Nej, detta videoklipp ska inte vara tillgängligt via mobiltelefoner eller TV.

Jag tror att det är syndikatet UMG som bestämt att inte videoklippet inte får visas på mobila enheter.
Universal Music Group (UMG) is a multinational music company. It is the largest of the "big four" record companies by its leading market share and its multitude of global operations.

Mitt fel var att välj "fel" musik!

Senast redigerat 2012-02-12 17:47
1
Bevaka tråden