Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering till iOS 5, misslyckad uppdatering

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis övertalat tjejen till att uppdatera sin iPhone4 till iOS5 från iOS4.01 som den levererades med. Hon har aldrig haft sin telefon kopplad till någon dator tidigare då hon inte haft en fungerande sådan, mao aldrig ens gjort backup.

Jag har skapat ett eget konto till henne på min mac, loggat in i hennes iTunes och auktoriserat datorn till hennes konto. Bilder gick fint att föra över i iPhoto och överföring av inköp i iTunes. Även synkronisering som utfördes innan hämtning och uppdatering till iOS5 gick bra.

Efter uppdatering dyker dock detta upp:

Har jag "brickat" hennes lur nu och är det enda att göra nu att besöka Macoteket eller Digital Inn? Hon är tydligen inte arg men lagom lycklig, tvitterföljare och fejsbokare som hon är. I iTunes stod det vid något tillfälle EFTER att uppdateringen gjorts att SIM-kortet skulle vara utan lösenord, lite sent att informera om det då. Gick bra med min 3GS trots att SIM-pin var aktiverat så det var inget jag tänkt på.

OSX Lion 10.7.3 och senaste iTunes körs på datorn om det spelar någon roll.

Någon som råkat ut för liknande eller har några tips?
Tack på förhand!
/Tomas

DFU-mode på telefonen och prova en restore i iTunes, kanske en vanlig restore funkar bara. Testa det.

Ursprungligen av keptang:

DFU-mode på telefonen och prova en restore i iTunes, kanske en vanlig restore funkar bara. Testa det.

Tack för snabbt svar!
Sökte på DFU och följde en guide. Allt sker enligt beskrivningen men när iTunes pingar till säger en popup-ruta: "Kunde inte kontakta iPhoneprogramuppdateringsservern". Inget mer. Hmm.

Jag sitter med precis samma problem just nu. Hittar inget bra svar på google...

Kanske är något problem med verifieringen hos apple?! Hoppas!!!

Ursprungligen av longironrob:

Jag sitter med precis samma problem just nu. Hittar inget bra svar på google...

Kanske är något problem med verifieringen hos apple?! Hoppas!!!

Så kan det vara, problem hos Apples server.

Ursprungligen av keptang:

DFU-mode på telefonen och prova en restore i iTunes, kanske en vanlig restore funkar bara. Testa det.

Nu sitter jag här med tjejens lur, uppdaterad och fin. iOS5, iCloud etc och bildströmmar igång. Tack för snabb hjälp! Hoppas det löste sig i Solna också!

Nu plötsligt när jag kopplade in telefonen igen dök det upp att iTunes hittat en lur i återställningsläge, så nu håller den på att uppdatera igen. Hoppas att verifiering funkar denna gången. Skönt att bilden jag skickade inte är det enda telefonen kan visa iaf, det inger hopp. Tack igen Keptang!

1
Bevaka tråden