Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Abonnemangsalternativ till iPad?

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag pratade med Telias kundtjänst igår och beställde ett Affärspaket Plus Mellan upp till 10 Mbit/s. Hade ett 6 Mbit/s innan till min iPad 2. Damen på kundtjänst påstod att över 3G var detta det snabbaste de kunde erbjuda, snabbare än så skulle kräva 4G.
Efter lite konversation med Telia över Twitter kommer det fram att de visst klarar uppemot 21 Mbit/s teoretiskt över 3G. Det blir en uppgradering till Affärspaket Plus Stor. 149:- per månad i 6 mån, sedan 269:- (ex moms). 30 GB volym ingår. Samt ett 4G-modem till datorn.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-03-27 12:56

ah läste hans inlägg som om de var de enda som inte begränsade till 2mbit/s efter att gränsen var nådd.

Jag kör själv ett telia-abb med "Mobilsurf Extra+" för 199:- i månaden, samt ett tvillingkort för ca 40:- / månad till min iPad, dvs en totalkostnad på ca 240:- / månad. Då surfar jag i 10Mbit/s (vilket räcker bra för mig då jag bara har 3g-täckning där jag bor) och har fri trafik. Visserligen är det en gräns på 10Gb/månad, efter det sjunker hastigheten till 120kbit, men det går såklart surfa vidare hur mycket man vill även om det går lite (okej då, mycket) segare. Man kan även enkelt köpa till 1Gb extra trafik för 29:- eller 5Gb för 99:- via sms om man vill surfa ännu mer. Tycker det duger utmärkt, jag kör för tillfället mobilen som hotspot när jag jobbar på distans och har hittills alltid klarat mig under 10gb/mån.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-27 13:51

Nu blev det en väldig röra av mb, Mbit/s, Gb, gb....

Ursprungligen av kenjon:

Nu blev det en väldig röra av mb, Mbit/s, Gb, gb....

Enheter - Bandbredd hastighet Mbps Mbit/s Mbit MB etc. Bredband och adsl

Bevaka tråden