Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går det att lösenordsskydda vissa program?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har inget mot att barnen, eller kompisar använder min padda, men vill t ex inte att vem som helst kan läsa mina mail eller använda mitt facebookkonto. Undrar därför om det går att lösenordsskydda t ex Mail så att man måste knappa in ett lösenord för att programmet ska starta. FB går ju att logga ut från – även om jag skulle föredra en, typ, nyckelringsfunktion.

Finns detta? Eller har någon något bra tips på hur man kan göra?

Ja, köp en iPad till barnen. Det går inte att skydda vissa delar.

Ursprungligen av zkirtap:

Har inget mot att barnen, eller kompisar använder min padda, men vill t ex inte att vem som helst kan läsa mina mail eller använda mitt facebookkonto. Undrar därför om det går att lösenordsskydda t ex Mail så att man måste knappa in ett lösenord för att programmet ska starta. FB går ju att logga ut från – även om jag skulle föredra en, typ, nyckelringsfunktion.

Finns detta? Eller har någon något bra tips på hur man kan göra?

Då får du nog stå över att lägga in din mail i programmet och istället köra via webben.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-04-14 11:13

Lite bökigt men du skulle kunna lägga upp dina e-postkonto i paddan och sen välja att de-aktivera dem när någon annan skall använda paddan (eller bara ha dem aktiva när du använder den). Förändringar kring inställningar kring e-post mm kan du hantera/blockera via "begränsningar" under Inställningar - Allmänt.

Som sagt lite bökigt men det sätt som jag har sätt lösa mitt behov som är snarlikt.

Vet inte om det skulle kunna vara en lösning för dig?

Funktionen "begränsningar" har jag hittat men den känns lite "trubbig" eller vad man ska kalla det... Tack för tipset dock!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-04-14 14:31
Ursprungligen av zkirtap:

Har inget mot att barnen, eller kompisar använder min padda, men vill t ex inte att vem som helst kan läsa mina mail eller använda mitt facebookkonto. Undrar därför om det går att lösenordsskydda t ex Mail så att man måste knappa in ett lösenord för att programmet ska starta. FB går ju att logga ut från – även om jag skulle föredra en, typ, nyckelringsfunktion.

Finns detta? Eller har någon något bra tips på hur man kan göra?

Och där är iPads största begränsning enligt mig då. Inget fleranvändarsystem. Vet inte varför Apple inte har fixat det från början. Det var ju en av de stora grejorna när OS X lanserades.

1
Bevaka tråden