Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mjukvara för att skapa uppslagsverk?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Behöver tips på mjukvara att använda. Jag vill skapa ett uppslagsverk med information om en mängd objekt. Man ska alltså kunna hitta ett specifikt objekt och läsa information om det och se lite bilder. Inget avancerat i grunden alltså. En förutsättning är att man kan använda uppslagsverket på både Mac och iPhone, gärna även iPad, även om det är merjobb. Ännu mycket bättre vore om man utan för mycket arbete kunde köra även på windows och android. Vore också bra om det är lite interaktivt så man kan skriva in egen information och väldigt gärna också integrera med en karttjänst för att sätta ut objekt på en karta som användare.

Jag har inga programmeringsskillz, men kan tänka mig ta mig an något som inte har för hög tröskel. Några hundra timmar räknar jag med att lägga ner ändå. Annars erfarenhet av Adobe CS, CAD, 3d, GIS och liknande. Alltså datorvana men inget av att skapa program som sagt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-04-19 20:01

MediaWiki, eller annan Wiki-motor, med ett mobilanpassat tema.

*spanar in*
Jag kommer behöva ta betalt eftersom det hela kommer innebära en del utgifter för min del. Är det möjligt med en Wiki-bas? Det är lite oklart gällande off-line tillgänglighet, men det är nog ett måste, funkar MediaWiki i app-format?

1
Bevaka tråden