Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd (utan resultat!)

Tråden skapades och har fått 728 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Vassius:

Kvalresultat är väl också resultat?

Nej, det ger inga poäng i F1.

edit: Se inlägg #1 som ett exempel.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-12 19:51
Ursprungligen av keptang:

Nej, det ger inga poäng i F1.

edit: Se inlägg #1 som ett exempel.

När den här tråden skapades hade den inte tillägget "Utan resultat". Det lades till först när "Med resultat"-tråden skapades ett par veckor senare (se inlägg #128 och några inlägg framåt).
Du skrev ju själv i #19 att man kan hålla sig borta från färska resultat. Ingenstans ser jag specat att det bara gäller resultat som ger poäng.

Jag kan sällan se kvalet innan lillgrabben har somnat, och vill inte få det spoilat. Jag tycker det kan vara spännande även om det inte ger några poäng.. Trodde den här tråden kunde klassas som säker i det avseendet.

Nåväl.

@Vassius, stämmer, det var 2 liknande trådar från början med annorlunda rubriker om jag minns rätt, vi försöker hålla oss till den andra tråden med resultat.

Senast redigerat 2013-10-12 20:15
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-12 20:14

Självklart Vassius denna tråd får vara kval mm resultat fri, mitt fel delvis jag bara slank in och var lite nyfiken efter en dag ute i solen och keptang svarade snällt.

Småbarnsåldern jobbig nog ändå utan oss glädjedödare kan jag tänka mig Vassius

  • Medlem
  • 2013-10-23 22:17

Nu kanske ni börjar fundera på om jag har någon psykiatrisk diagnos, men det får jag leva med.
Är det bara jag som stör mig på TV-tablåer? I min värld så startar dygnet vid midnatt, dvs när klockan är 00:00:00, och fortsätter till 23:59:59.
Men detta gäller ju inte TV-tablåer! Där går dygnet oftast 06:00 - 05:59! Ett exempel ser ni nedan. Ska jag tolka tablån så skulle jag tro (om jag inte var insatt) att första träningen för MotoGP börjar på torsdag klockan 02:45. Sedan är det uppehåll i ett helt dygn innan träning 2 som startar på fredag klockan 6:05? Men i själv verket går ju träning 1 natten till fredag klockan 2:45 och knappt fyra timmar senare börjar träning 2.
Tittar man sedan vidare på fredagens tablå ser man att MotoGP kör kval på fredag morgon klockan 5:30, eller...? De kör alltså kvalet före träning 2? (Nej, de kör lördag klockan 5:30, men varför inte skriva det på lördagens kolumn då?)
Nä! Ni hör ju själva hur grymt ologiskt detta är!

@Dalle, håller fullständigt med, så du är inte ensam med den diagnosen.
Jobbigt är det att hålla reda på, så jag kör med kalenderbokningar så jag inte missar något.

Minns inte vilken exakt, men typ en sån här, http://sportycal.com/category/10/motor-sport-...
Synkat till kalendern, missar aldrig något.

Säsongens sista race imorgon, vad som helst kan hända i vätan i Brasilien.

Nästa säsong blir högintressant med alla förändringar inom reglementet och dessutom vilka som kommer att köra för vilka stall.

Kevin Magnussen kör för McLaren nästa säsong, ytterliggare en nordbo i F1.
Magnus Ericsson är i tät kontakt med Caterham.
Kimi och Alonso i Ferrari, hur ska det gå? Kommer Ross Brawn att ansluta till Ferrari-teamet?

Det finns många frågetecken inför nästa säsong.

Ser fram emot racet imorgon och nästa säsong!

  • Medlem
  • 2013-11-24 00:28

Ross ska ha ett sabbatsår enligt vad jag har hört. Men vilka rykten kan man egentligen tro på numera?
Kul val av McLaren, första junioren sedan Hamilton. Vad händer med Perez, tror ni att han får chansen någon annan stans? Var i så fall? Finns inte många stall kvar nu som inte har gjort klart med förare inför 2014.

Blir spännande race imorgon, jag gillar Brasilien skarpt. Känns som att det kan gå hur som helst, bakom Vettel vill säga...

McLaren och Perez vart blåst utav någon teamchef som skakat hand och sagt att han skulle köra för det stallet (oklart vilket, men gissar på Lotus), sen vände man på det och sa att det inte fanns någon plata.

Därför gör Whitmarsh allt för att hjälpa Perez att få en styrning nu. Hade man vetat att det andra teamet hade dragit sig ur så hade Perez fortsatt och Kevin fått en supportroll istället någonstans.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-24 12:33
Ursprungligen av keptang:

McLaren och Perez vart blåst utav någon teamchef som skakat hand och sagt att han skulle köra för det stallet (oklart vilket, men gissar på Lotus), sen vände man på det och sa att det inte fanns någon plata.

Därför gör Whitmarsh allt för att hjälpa Perez att få en styrning nu. Hade man vetat att det andra teamet hade dragit sig ur så hade Perez fortsatt och Kevin fått en supportroll istället någonstans.

Hulkenberg är en spännande förare Var hamnar han nästa år stannar han eller blir det ny styrning ?

Ursprungligen av cubeis:

Hulkenberg är en spännande förare Var hamnar han nästa år stannar han eller blir det ny styrning ?

Håller med, han är helt klart intressant. Tror han får en styrning i Force India.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-24 12:54
Ursprungligen av keptang:

Håller med, han är helt klart intressant. Tror han får en styrning i Force India.

Potentialen finns där hos Hulkenberg det har man ju sett i många styrningar i loppen under åren. Racingen finns i blodet precis som hos Kimi. Han behöver dock en ny utmaning för att utvecklas vidare så att toppstallen verkligen får upp ögonen för honom. Jag gillar han skarpt. Hoppas Force India i så fall blir ett steg uppåt för honom vad tror ni ?

Jag hoppas verkligen det blir ett lyft för honom, han har stor potential i rätt material.
Till nästa säsong så är det så mycket förändringar i bil och reglemente så det kommer bli oerhört intressant.

  • Medlem
  • 2013-11-24 16:32

Spänn fast er i sofforna nu för årets sista race!

Ursprungligen av Dalle:

Spänn fast er i sofforna nu för årets sista race!

Snart dags, sen är det bara att snabbspola till mars månad.

  • Medlem
  • 2013-11-24 18:16

Riktigt roligt race.

Ursprungligen av cubeis:

Hulkenberg är en spännande förare Var hamnar han nästa år stannar han eller blir det ny styrning ?

Ursprungligen av keptang:

Håller med, han är helt klart intressant. Tror han får en styrning i Force India.

Så blev det, http://www.bbc.com/sport/0/formula1/25205390.

  • Medlem
  • 2013-12-03 17:25

Hülkenberg tillbaka på ruta ett alltså. Precis som Massa.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-12-03 17:31
Ursprungligen av keptang:

Håller tummarna för Hulkenberg gillar hans körstil och kämpaglöd i alla race, jag tror att detta blir bra att han återvänder till ett stall som han känner till sedan tidigare och nu har han mer erfarenhet i bagaget Mercedes motorn ska tydligen vässas upp och förfinas blir spännande att se hur långt materialet räcker, för hans kapacitet att ratta bilar den tvivlar jag absolut inte på. Han är ett framtidslöfte bara han har lite småflyt på banan och i livet .

  • Medlem
  • 2013-12-03 18:42

Vad tror ni händer med Di Resta och Sutil?

  • Medlem
  • 2014-03-13 15:38

Sjukt taggad inför säsongens första drabbning i natt. Det kommer inte bli mycket sova, och morgondagens arbete kommer att bli tungt, men det är det värt! Fler som ska kolla träningarna? Sällan har väl en träning varit så intressant?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-03-13 17:00
Ursprungligen av Dalle:

Sjukt taggad inför säsongens första drabbning i natt. Det kommer inte bli mycket sova, och morgondagens arbete kommer att bli tungt, men det är det värt! Fler som ska kolla träningarna? Sällan har väl en träning varit så intressant?

Jag sitter inte uppe inatt, men jag ska spela in och se imorn. Ska bli grymt spännande, jag har längtat länge nu!

Ursprungligen av Dalle:

Sjukt taggad inför säsongens första drabbning i natt. Det kommer inte bli mycket sova, och morgondagens arbete kommer att bli tungt, men det är det värt! Fler som ska kolla träningarna? Sällan har väl en träning varit så intressant?

Jag kommer att se varenda session! Finns inget annat val.

Presskonferensen med förarna just nu, sänds på Sky Sports F1 för er som har det. Nu är det nära.

  • Medlem
  • 2014-03-14 02:26

Nu jävlar! Köööör!

Ursprungligen av Dalle:

Nu jävlar! Köööör!

Jajemen!

  • Medlem
  • 2014-03-14 02:52

Underbart att se bilarna ute på banan igen. Väntan har varit lång.
Intressant ljud på nya motorn, det låter som att motorerna går orent vid gassläpp.

  • Medlem
  • 2014-03-15 06:58

Första svensken i F1 på väldigt länge. Snart start för kvalet. Nu gäller det! Kan kanske en regnskur bli Marcus smala lycka?

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2014-03-19 09:58

Tycker Markus gjorde mycket bra i från sig i tanke på alla omständigheter ?
Fick Betyg 8 av FIA vilket är oxå ett respektingivande betyg
Rockisarna sköte sig mycket väl för att inte prata om Dansken som historiskt blev 2a ?

Därmot blir man ledsen över ( Bumblebee / Motorpaketen ) som tar bort lite av glöden och som
Jag oxå tror kommer ändra hela publik intresse som sponsorer om man inte ser över det ?

Tack vet jag 80 talet som in i 90 ??

http://youtu.be/Y3nnAtVq74o

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-19 13:20
Ursprungligen av Trisen:

Tycker Markus gjorde mycket bra i från sig i tanke på alla omständigheter ?
Fick Betyg 8 av FIA vilket är oxå ett respektingivande betyg
Rockisarna sköte sig mycket väl för att inte prata om Dansken som historiskt blev 2a ?

Därmot blir man ledsen över ( Bumblebee / Motorpaketen ) som tar bort lite av glöden och som
Jag oxå tror kommer ändra hela publik intresse som sponsorer om man inte ser över det ?

Tack vet jag 80 talet som in i 90 ??

http://youtu.be/Y3nnAtVq74o

Markus skötte sig bra och har framtiden för sig. Han verkar cool med stadigt psyke och båda fötterna på jorden som person. Han kommer igen, men visst är det viktigt att snabbt visa resultat i F1, stallens tålamod och sponsor trycker på från alla håll.

Ser fram emot nästa race då ska ni få se på svensk urkraft om nu bara bilen håller ihop i sömmarna

Bevaka tråden