Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta (bild)filer från senaste iPad till usb-tillbehör?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-29 12:49

Jag har laddat hem några bilder på min iPad och vill nu föra över dessa från bildgalleriet till ett micro-sd-kort, som ligger på en usb-adapter. Min iPad är jailbreakad och jag har iFile för att kunna rota runt i filsystemet. Hittills har det inte varit några problem att flytta filer TILL iPaden med lösningen: camera connection kit och ett sd-kort i en usb-adapter (vanliga usb-minnen funkar ju inte sedan Apple sänkte strömstyrkan i porten...). Men hur gör ag för att föra över en eller ett par filer till mitt kort. Och hur gör jag för att överföra enstaka bilder till min MacBook? Itunes vill ju bara hålla på och synka hela skiten...

Ursprungligen av PJW:

...Och hur gör jag för att överföra enstaka bilder till min MacBook?...

Det borde väl funka via Bildinsamling (Image Capture).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-29 15:13

Sant, men pdf:er och annat går inte den vägen. Då får jag rota i iFile eller synka hela klabbet. Det hade varit såååå bra om iOs fick ett ordentligt stöd för usb-enheter (hårddiskar och minnen)!

Ursprungligen av PJW:

(vanliga usb-minnen funkar ju inte sedan Apple sänkte strömstyrkan i porten...)

Aningen OT, men stämmer detta även under iOS 5? Inte testat själv, men här verkar det iaf köras midi-controllers via porten:

iOS 5 iPad USB Camera Connection Kit Power Test: Still Over 20 mA's - YouTube

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-29 16:35

Inget av mina usb-minnen funkar. Det kommer upp ett felmeddelande om att enheten kräver mer ström. Jag har iofs bara testat med fem minnen. Ska testköra några till.

1
Bevaka tråden