Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inga notiser med nya Gmail-appen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-07-03 14:24

Hej alla smarta forumiter,

Jag har ett problem jag inte blir klok på.

För länge sedan testade jag gmail-appen för iPhone. Den övergavs sedermera för Sparrow då gmail-appen saknade stöd för notiser och notiscenter. Detta är emellertid åtgärdat i den senaste uppdateringen, och jag blev sugen på att testa appen igen.

Men; jag får inga notiser. Alls. Appen uppdaterar ingenting, om jag inte manuellt går in i den. Inte ens badge number uppdateras. Jag har samma problem på min iPad 3 och min 4S.

Jag har provat att starta om telefonen, radera och återinstallera appen, plocka bort & tillbaka den i inställningarna för notiser, men inget hjälper.

Någon som har stött på problemet, och än hellre, funnit en lösning?

Hade samma bekymmer, men räckte att starta om telefonen och sen vänta snällt en stund

  • Medlem
  • 2012-07-03 15:09

Se där! Jag har testat en gazillion omstarter, ominstalleringar och allt. Men problemet är kvar.

Nu vet jag ju inte i vilken ordning du gjort allting, men min ordning var som följande:

1. Installera appen - godkänn push
2. Logga in med mailadressen
3. In till notiscenter - slå av och på Notification center för appen
4. Starta om telefonen
5. Bingo!

Edit: Ska även på peka att när jag bytte tillbaka till Mail-appen så tog det en omstart och en stund till innan notiserna började fungera för den igen.

  • Medlem
  • 2012-07-03 15:50

Ingen framgång - det sjuka är att efter ha installerat appen en gång får jag inte ens frågan om jag vill godkänna push vid ominstallationen. Likaså loggar appen in mig automatiskt efter ominstallation, trots att jag loggat ur den innan.

Startar du om telefonen efter du raderat appen? Och isf gör du en soft reset eller en vanlig omstart?

Varför kan inte push mail funka lika fint med Apples eget mailprogram? Får flera push mail från me.com och yahoo.se.

1
Bevaka tråden