Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur radera app från itunes kontot

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I itunes under appstore kan vi som bekant se ALLA appar som vi har hämtat antingen de varit gratis eller om vi har betalat för de. Och klickar man på göm så syns de inte, men de går fortfarande att ta fram vid senare tillfälle. Hur gör jag för att TA BORT en app? Går det ens?

Alternativt går det att avsluta kontot och skappa ett nytt mot samma epost? aka reset

  • Medlem
  • 2012-07-03 20:17

Inte säker på att det är detta du menar. Men för att radera en app ur iTunes gå till Program (i iTunes) högerklicka på vald app och välj radera. Nu försvinner appen ur iTunes. Men du kanske fortfarande kan se den under "köpt" i iTunes Store.

Ett förtydligande:
Jag vet hur man radera en app itunes och i mobilen, det är inte det som är frågan, utan hur man verkligen tar bort den helt och hållet från itunes, dvs så det försvinner ut historiken helt

Det går nog inte radera det från inköpshistoriken.
Skapa ett nytt konto med samma epost går möjligen, jag skulle inte provat dock.

Här kan du byta epost: https://appleid.apple.com/cgi-bin/WebObjects/MyAppleId.woa/
Efter du gjort det kanske du kan skapa ett nytt med ditt nuvarande.

edit: Om det går att göra det så förlorar du alla köpta appar, men det vet du nog redan.

Japp så är det, kunde inte säga det bättre själv

hmmm värt att testa, tack för input

Fler för gärna komma mer förslag

  • Medlem
  • 2012-07-03 20:33

Varför vill du att inköpta appar absolut inte ska visas? Lite nyfiken blir man ju. Vad är det värsta som kan hända?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-07-03 20:38
Ursprungligen av Dalle:

Varför vill du att inköpta appar absolut inte ska visas? Lite nyfiken blir man ju. Vad är det värsta som kan hända?

Jag ser två anledningar.

1. Allt skit man provat (>50%) är i vägen då man vill finna relevanta saker.
2. De ”vuxen-appar” som trots allt finns, kanske man inte alls vill bli påmind om.

äsch, Grindr kan man väl bortförklara enklast med att Stephen Fry rekommenderat den i TV......

Varför i helvete köpte du en virtuell diamant för 6000 kr på fyllan?
-Nej det har jag inte gjort, kolla historiken själv.

Hittade precis hur man gör.

I iTunes och App Store så finns nu en länk till höger, "Purchased".
Där kan man gömma appar, när man gömt en app så dyker den inte upp i köphistoriken på enheten längre.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-07-12 00:09
Ursprungligen av keptang:

Hittade precis hur man gör.

Det tackar jag för. Ska användas vid första bästa tillfälle.

1
Bevaka tråden