Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tågordningen vid (icke) installation av Mountainlion

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er!

Jag ville bara höra med någon av er som skaffat den erfarenheten nu, hur det går till när man köper Mountainlion.

Jag vill gärna ta ner den och i lugn och ro spara undan den för att skapa en installations-dmg. När man köper program på MacAppStore i vanliga fall så laddas programmen ner och installeras utan att man har chansen att invända (varför man nu skulle vilja det).
Men med ett nytt OS vill jallafall jag ta det lite lagom lugnt. Så frågan är om jag måste göra nåt särskilt för att bara få ner kattan på disken utan att få henne installerad.

/er David

Du kan i lugn och ro ta ut installations-filen efter du köpt den i butiken och laddats ner.

Stäng installationsfönstret bara efter nedladdning så ligger den fint på hårddisken.

Några blandade tips från TUAW: Getting Ready for Mountain Lion: Performing the upgrade | TUAW - The Unofficial Apple Weblog

Vad gäller automatisk installation efter nedladdning så har jag för mig att det är en inställning/setting

...inlägg 3333

Senast redigerat 2012-07-27 08:59
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Vad gäller automatisk installation efter nedladdning så har jag för mig att det är en inställning/setting

Den finns inte!

Ursprungligen av keptang:

Ingen aning, men ingen installation påbörjas.
Det dyker upp ett fönster där du kan starta installationen, stäng det och saken är klar.

Det låter bra! Tack så mycket!

Ursprungligen av illerG:

Den finns inte!

Det låter bra det med, för då slipper jag leta

Tack herrar Keptang och Cogito! Det låter betryggande. Jag började leta efte inställningar för Mac App Store men fann inte nåt vare sig i Mac App Store eller i systeminställningarne. Någon som vet var den där inställningen Cogito åsyftade redan i inlägg #3 i denna tråd, kan tänkas hålla till?

Ingen aning, men ingen installation påbörjas.
Det dyker upp ett fönster där du kan starta installationen, stäng det och saken är klar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-27 09:07

Läs den här artikeln:

http://www.99mac.se/artiklar/2902-guide-uppgradering-till-mountain-lion.html

I slutet står det hur du ska göra.

1
Bevaka tråden