Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra mail för imessage och facetime?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • UmeÃ¥, Sweden, Sweden
  • 2012-08-12 11:34

Tjena!

Jag har en ipad och iphone och nu när äldsta dottern fyllde år så fick hon en ipod touch av mig. När jag startde upp den använde jag mitt apple-id för att kunna lägga in alla barnspel jag köpt till de andra enheterna. Grejen är ju då att imessage och facetime använder min mailadress. Nåon som vet om jag kan byta ut den och isf hur?

Med vänlig hälsning, M

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-12 11:59

Gå in i Inställningar och iCloud och skapa henne ett eget AppleID. Sedan till Facetime resp Meddelanden, logga ut dej, och logga in med hennes.
Vad gäller programmen ligger det AppleIDt under Affär.

  • Medlem
  • UmeÃ¥, Sweden, Sweden
  • 2012-08-12 12:05
Ursprungligen av kenjon:

Gå in i Inställningar och iCloud och skapa henne ett eget AppleID. Sedan till Facetime resp Meddelanden, logga ut dej, och logga in med hennes.
Vad gäller programmen ligger det AppleIDt under Affär.

Hej och tack för svaret! Grejen är att jag skulle ju vilja använda mitt apple-id så jag slipper betala igen för alla appar jg köpt, jag vill bara ändra mailadress så hon kan använda facetime och imessage utan att det ser ut att komma från mig. Går det tror du?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-12 12:07

Som jag skrev ovan, vad gäller apparna så ligger det Under Affär. Där ändrar du inte, bara i de övriga. Så ja, det går alldeles utmärkt.

  • Medlem
  • UmeÃ¥, Sweden, Sweden
  • 2012-08-12 17:05
Ursprungligen av kenjon:

Som jag skrev ovan, vad gäller apparna så ligger det Under Affär. Där ändrar du inte, bara i de övriga. Så ja, det går alldeles utmärkt.

Jag ska alltså ta radera konto i icloudmenyn och sen skapa ett nytt? Har jag fattat det rätt att när jag gjort det du skriver så kommer hennes apple-id gälla för facetime och imessage, men fortfarande mitt för köp av appar i framtiden?

Tackar så mycket för hjälpen

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-08-12 18:26
Ursprungligen av Mikael H:

Jag ska alltså ta radera konto i icloudmenyn och sen skapa ett nytt? Har jag fattat det rätt att när jag gjort det du skriver så kommer hennes apple-id gälla för facetime och imessage, men fortfarande mitt för köp av appar i framtiden?

Tackar så mycket för hjälpen

Så skall det vara ja
Dvs, man kan ha ett konto för App Store, och ett annat för iCloudfunktionalitet.

Bra tips. Tack.

1
Bevaka tråden