Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Youtube kräver Flash i Safari.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-11 07:44

Kanske är det bara jag som är lite blåst eller bara trött såhär på morgonkvisten. Eller en kombination. Sedan igårkväll kräver Youtube att man installerar senaste versionen av Flash för att kunna spela youtube-klipp i Safari på (min) iPad. Jag har inte haft min kära surfpartner speciellt länge, men jag tycker mig minnas att jag faktiskt kunde spela klipp direkt i webbläsaren för ett par dagar sedan. Utan att gå via appen vill säga. Är ag ute och cyklar eller har något hänt?

Nej, det ska fungera. Får du upp den "mobil/tablet-anpassade" versionen eller desktopversionen?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-11 08:43

Av någon outgrundlig anledning får jag upp desktop-versionen hela tiden och den vägrar funka. Jag får aktivt gå till mobilvarianten (öppna i ny flik då det inte funkar att bara klicka...). Skriver jag in mobiladressen så hamnar jag ändå på desktop-versionen. Mycket märkligt. Jag trodde dessutom att de slopat Flash helt och gått över till html5, men jag hänger inte riktigt med.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-11 10:40
Ursprungligen av PJW:

Av någon outgrundlig anledning får jag upp desktop-versionen hela tiden och den vägrar funka. Jag får aktivt gå till mobilvarianten (öppna i ny flik då det inte funkar att bara klicka...). Skriver jag in mobiladressen så hamnar jag ändå på desktop-versionen. Mycket märkligt. Jag trodde dessutom att de slopat Flash helt och gått över till html5, men jag hänger inte riktigt med.

Testa att rensa cache i inställningarna för Safari.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-11 10:32
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-11 10:42
Ursprungligen av joakimo:

Det är en iphone-app och blir liten och ful på en ipad. Tyvärr. Dock är det märkligt att den inte dyker upp då jag söker efter "youtube" i appstore.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-11 10:59
Ursprungligen av PJW:

Det är en iphone-app och blir liten och ful på en ipad. Tyvärr. Dock är det märkligt att den inte dyker upp då jag söker efter "youtube" i appstore.

Jag missade att det var iPad det handlade om. Appen är helt ny och kanske därför den inte syns i sökningen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-11 11:26
Ursprungligen av joakimo:

Jag missade att det var iPad det handlade om. Appen är helt ny och kanske därför den inte syns i sökningen.

Den syns inte än när man söker

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-11 11:10

Och de kommer nog att släppa en iPadvariant lagom till iOS6.

Sluta nu trolla i varenda tråd. Tog bort 2 inlägg.

Tack!

Varför kan man inte välja vilken kvalit'et man vill streama i den nya Youtube appen? Det var just det jag saknade i Apples egna app hela tiden. Ska det vara så svårt? Jag vet att det går i m.youtube.com men det hade varit på sin plats o ha det i appen som sagt.

1
Bevaka tråden