Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som vet hur man slår på Shared Photostream?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Är det någon som vet hur man får alternativet att slå på Shared Photostream i iOS6?

På min telefon var det enkelt, bara att dra slidern till "On"

Men frågan är alltså hur man i iOS6 gör för att få fram det valet om man inte har det

Tack på förhand!

Ja, du skapar bara ett album i Bild-appen under "Bildström" och bjuder in den/de du vill strömma till via mail.

Javisst, så långt är jag med. Frågan är alltså hur man, om man blir inbjuden, gör för att slå på Photostream ...

Det här är vad som dyker upp när man vill joina:

Men eftersom valet inte finns så undrar jag alltså hur man får dit valet

.. Jag vill alltså att det ska bli som såhär, så det finns en switch att slå på Photostream med:

Telefonen kör iOS6 (såklart..)
Hoppas det blev tydligare

Har du inte en sådan switch i Inställningar->Bilder och Kamera ?!

Nej, (eller jag har ju det, men inte min polare som jag försöker dela photostream med)

Är du SÄKER på att han också har iOS 6? Har du screenshot på det?
I sådana fall skulle jag ta säkerhetskopia och göra en återställning av telefonen och lägga in backupen igen.

Ja, du kan se det på statusraden högst som i iOS6 är smått blå, där den förut var antingen grå eller svart.

i iOS6 ändrar menyraden färg beroende på app så att på det sättet syns det att det är iOS6 som körs

Då är det återställning som gäller.
Först att lägga in säkerhetskopian efter.
Kvarstår problem, återställ utan att lägga in säkerhetskopian.

Det verkade vara bra mycket mer jobb än vad det är värt.
Jag tror vi får vänta och se när Apple lyckas reda ut buggarna i iOS6 istället.

Tack för hjälp!

Tar typ 30 min.
Lita inte på någon 6.0.1 på ett par månader iaf.

Det får vara, uppdateringar kommer när de kommer. Jag förstår att Apple har myyycket som går före, som t.ex. katastrof-maps.
Photostreamen är ju inte så noga egentligen, när det funkar så funkar det och då kanske det är lite kul men så viktigt är det inte, det går lika bra att maila bilder.

1
Bevaka tråden