Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skicka SMS från OSX via iPhone

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja för min del är Meddelanden (programmet alltså) ett fortsatt aber. Det hänger datorn något så fruktansvärt. Det tar lätt fem minuter att starta programmet, meddelanden som hämtas in hamnar fortfarande i oordning, och att stänga ned programmet innebär att jag måste tvångsavsluta det. Annars hänger det sig bara. Riktigt jäkla otyg är vad det är.

Ursprungligen av petersays:

Ja för min del är Meddelanden (programmet alltså) ett fortsatt aber. Det hänger datorn något så fruktansvärt. Det tar lätt fem minuter att starta programmet, meddelanden som hämtas in hamnar fortfarande i oordning, och att stänga ned programmet innebär att jag måste tvångsavsluta det. Annars hänger det sig bara. Riktigt jäkla otyg är vad det är.

Testa att slänga Meddelandens .plist. Har du uppdaterat till 10.8.4? Kan minnas att jag hade samma problem på en äldre version av ML.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-01 22:15

Viber funkar både på datorn och mobiler, även andra än iOS. Kräver dock att mottagaren har Viber...

Ursprungligen av kenjon:

Viber funkar både på datorn och mobiler, även andra än iOS. Kräver dock att mottagaren har Viber...

Yep, och andra lösningar så som Line m.fl.
Både Viber och Line finns för iOS/Android/OS X/Windows.

Ursprungligen av John A:

Eftersom Apple till skillnad från på många andra plattformar har möjlighet att bestämma exakt vad användare kan och får göra så är användarna beroende av Apples godtycke innan något sådant går att göra. Tredje part har ingen möjlighet att göra något som som Apple inte valt art tillåta. De har ännu inte valt att tillåta att man gör sådant.

Det känns bra att du ser fördelar när det drabbar andra. Man ska vara positiv!

Jag vet inte vad du svamlar om på slutet. Det finns fördelar med Apples lösning för imessage jämfört med SMS. Det är samma fördelar som med WhatsApp, Viber, Blackberrys meddelanden (som jag inte vet vad det heter) och andra meddelandesystem som inte är baserade sms/mms.

  • Medlem
  • 2013-09-02 11:10

Imessage är som att Apple har bestämt sig för att skapa en egen mailstandard. Jag kan inte riktigt gilla att man exkluderar alla som inte har Mac OS/IOS (för visst är det väl så?) i stället för att jobba på en plattformsoberoende lösning. Som sms, mms eller för all del mail.

Ursprungligen av Baron:

Imessage är som att Apple har bestämt sig för att skapa en egen mailstandard. Jag kan inte riktigt gilla att man exkluderar alla som inte har Mac OS/IOS (för visst är det väl så?) i stället för att jobba på en plattformsoberoende lösning. Som sms, mms eller för all del mail.

Förvisso, men här handlar det om att skapa en standard för meddelande som inte debiteras som sms. Det är svårt för en hel bransch att enas om något sådant, utan stöd från operatörerna. Och operatörerna vill bara vara med om det är något de kan ta betalt för. Dessutom vill ju varje enskild part ha ett attraktivt system som kan locka fler att ha deras produkter. På det här viset inför Apple ett incitament för att alla i en familj eller alla på ett företag ska köpa Apples produkter. Samtidigt är Apples lösning bra eftersom du använder samma app för att skicka iMessage till de som har iOS och SMS/MMS till övriga. Vad Apple däremot kunde göra vore att släppa en iMessage/Facetime app för Android och Windows.

  • Medlem
  • 2013-09-02 11:29
Ursprungligen av pmarriott:

Förvisso, men här handlar det om att skapa en standard för meddelande som inte debiteras som sms. Det är svårt för en hel bransch att enas om något sådant, utan stöd från operatörerna. Och operatörerna vill bara vara med om det är något de kan ta betalt för. Dessutom vill ju varje enskild part ha ett attraktivt system som kan locka fler att ha deras produkter. På det här viset inför Apple ett incitament för att alla i en familj eller alla på ett företag ska köpa Apples produkter. Samtidigt är Apples lösning bra eftersom du använder samma app för att skicka iMessage till de som har iOS och SMS/MMS till övriga. Vad Apple däremot kunde göra vore att släppa en iMessage/Facetime app för Android och Windows.

Det är det jag menar, Imessage är på sitt sätt sämre än Whats App eftersom det bara går att köra mot andra användare på samma plattform. Men jag är otroligt förtjust i konceptet. Jag tycker bara att Apple borde kunna ta fram en produkt som tilllåter tex att sms eller mms synkas (och kan skickas/tas emot) genom hela ekosystemet.

Ursprungligen av Baron:

Det är det jag menar, Imessage är på sitt sätt sämre än Whats App eftersom det bara går att köra mot andra användare på samma plattform. Men jag är otroligt förtjust i konceptet. Jag tycker bara att Apple borde kunna ta fram en produkt som tilllåter tex att sms eller mms synkas (och kan skickas/tas emot) genom hela ekosystemet.

Men WhatsApp är också begränsat eftersom det bara fungerar mot användare som har WhatsApp installerat. Jag känner fler som har iOS än WhatsApp.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-02 12:04
Ursprungligen av pmarriott:

Men WhatsApp är också begränsat eftersom det bara fungerar mot användare som har WhatsApp installerat. Jag känner fler som har iOS än WhatsApp.

Exakt för ska jag kunna kommunicera med alla mina vänner och inte skicka SMS måste jag ha WhatsApp,Viber,Tango och va fan dom nu heter
Snacka om fragmenterat.

  • Medlem
  • 2013-09-02 12:30
Ursprungligen av pmarriott:

Men WhatsApp är också begränsat eftersom det bara fungerar mot användare som har WhatsApp installerat. Jag känner fler som har iOS än WhatsApp.

Jo, men skillnaden är att "alla" kan installera Whats App.
Jag tycker inte att det heller är bra, men det är i alla fall plattformsoberoende.
Jag använder alltså själv Imessage och är ganska nöjd med det, även om det synkar gamla meddelanden ganska dåligt mellan olika enheter.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-09-02 21:21

Alla kan säkert instalera en massa appar hit och dit. Resten av världen ser dock inte ut som Sverige. Där jag bor har nog nästan 99% av befolkningen som har mobiltelefon inte råd med data-abonnemang. SMS är enda alternativet helt enkelt.

Bevaka tråden