Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synk. Mellan MbA och iPhone i iMessege

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! jag får inte upp alla meddelanden i telefonen som har skickats från datorn...och tvärtom. Får ni det?
Är det någon intällning jag glömt?

Jo, det fungerar ganska bra för mig. Har du samma inställningar överallt? D v s telefonnummer/e-postadresser?

Ja, Har ju synkat mellan dator och telefon..men det verkar inte gå ändå.. konstigt. Finns det någon inställning så man kan börja om?

Ganska bra var ordet. Ibland funkar sync av meddelanden klockrent, ibland inte alls är min erfarenhet. Macbook Air, iMac och iPhone. En bit kvar innan det är helt pålitligt.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-01 23:14

För mig synkas alla meddelanden mellan enheter, däremot kan de hamna i fel ordning på datorn om den har varit ihopfälld under en konversation. De grupperas med alla meddelanden från den andra parten först, och därefter alla mina meddelanden. Även om vi turades om att skicka.

Tar för givet att du har OSX 10.8.2?

japp..

Kan ha hittat något som kan vara något fel, men vet inte hur jag ska lösa det. om jag går in i; Imessege -> Inställningar -> Konto
Så ser jag 3 st konto. ett bonjour men det är inaktiv och antar att det ska vara det. De som är aktiverade är Självklart imessege men även min mail. Jag testar att avaktivera mailen men då blir jag "Nedkopplad", även om jag ändrar till "tillgänglig" så ändrar den direkt tillbaka till "nedkopplad" Ska det vara så?

Nu har jag även återställt min iPhone och valt att en ska vara som ny...ändå fungerar inte detta...Kan man göra någon återställning i iCloud?

Jag använder inställningarna följande:

iPhone: kan nås från; mitt nr och apple-id mail.
starta konversation från mitt nr.

Dator:
meddelande kan skickas till dig:
mitt nr och mail

Tycker det fungerar väldigt ostabilt, konversationerna stämmer sällan överens, datorn mottar sällan imess som jag skickar från mobilen och vice versa.

Väldigt synd, hade varit ett perfekt medel för att spara alla konversationer från mobilen så att de följer med vid återställning - ställ in som ny.

Hoppas stabiliteten ökar i uppdateringar framöver

Loggade inte och ut på imess på datorn och mobilen. Nu verkar det fungera bättre faktiskt

Jag har också samma på min iMessage. Vissa konversationer uppdateras i realtid, vissa släpar efter - ibland flera dagar. Ofta kommer meddelandena i oordning, precis som TS beskriver. Först alla meddelanden från ena parten, sen alla från andra parten.

1
Bevaka tråden