Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia lägger inte ut alla abonnemang.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad kan anledningen vara att telia vägrar lägga ut övriga abonnemang för Iphone 5 förutom flex på telia.se? På deras blogg så säger dom
"Vi har valt att just nu inte ha alla varianter på telia.se, då det skulle betyda att vi skulle ha över hundra olika prisvarianter att ta ställning till."
Vilket jag tycker låter som en dålig ursäkt för vad jag tror är att dom vill sälja flex abonnemang för att tjäna pengar.

Niklas sa:
28 september, 2012 kl. 17:17
Hej
Hur går det med dom övriga abonnemangen förutom flex? Först skulle dom läggas ut på Måndag sen skulle man kunna få priser av kundtjänst på onsdag men det fick man inte. Och sen var beskedet att priserna skulle dyka upp direkt efter lanseringen i natt. När kommer priserna?

Svara

  • Telia Kundservice sa:
    28 september, 2012 kl. 17:30
    Hej Niklas,
    Du kan sedan i början av veckan köpa iPhone 5 med de andra abonnemangen i Telias butiker eller via Kundtjänst på tel 90200. Så priserna finns

    Däremot så kommer telia.se inte än få fler alternativ för att hålla det ”renare” där.
    Trevlig helg!
    /anna

    Svara

    • Niklas sa:
      28 september, 2012 kl. 17:56
      Jag pratade med kundtjänst igår och dom sa att dom inte hade några priser utan allt skulle komma på fredag? Varför kan inte alla abonnemang finnas på telias hemsida när dom finns i butik? Har du priserna får du gärna skicka dom till min mail som jag angivit då jag inte fick dom av kundtjänst igår.

      Svara

      • Telia Kundservice sa:
        29 september, 2012 kl. 14:53
        Hej Niklas,
        Jag har inte tillgång till priserna men det har man alltså via tel 90200 som sedan början av veckan säljer iPhone 5 med Telia Mobil Max 25 och Telia Mobil Till vänner om det är så att man inte hellre vill ha Telia Mobil Flex-abonnemang. Detsamma kan göras i Telia butik som även de har prislistor.
        Vi har valt att just nu inte ha alla varianter på telia.se, då det skulle betyda att vi skulle ha över hundra olika prisvarianter att ta ställning till.
        /anna

        Svara

        • Niklas sa:
          Din kommentar kommer att modereras innan publicering.
          29 september, 2012 kl. 15:09Kan inte säga annat än att jag tycker det här helt fel väg att gå. Det värsta jag vet är jobbiga försäljare i butiker som gör allt för att tvinga en att köpa deras produkter och inte är telefonförsäljare bättre. Så är det överallt inte bara på Telia. Men om ni envisas och inte kan ge ut priserna så får man ju fundera på att byta operatör efter 15år hos Telia. Vill kunna kolla och jämföra abonnemang för att se vilket som passar bäst för just MIG och inte vad en försäljare tycker att jag ska ha.

    • Joakim Edsjö sa:
      28 september, 2012 kl. 20:30
      Det är väl ett konstigt resonemang att inte redovisa andra abonnemang på telia.se utan bara i butik eller via telefon. Jag kan ju inte tro att anledningen är att hålla det ”rent” utan att ni vill binda upp folk på dyrare abonnemang i första hand. Ska jag vara ärlig känns detta som ganska dålig service mot kunderna. Jag vill kunna jämföra abonnemang i lugn och ro och inte i den lite stressigare situation som är vid beställning i butik eller via telefon. Om jag vill jämföra abonnemang är det ju inte särskilt ”rent” att inte redovisa dem på webben.

      Svara

    • Petter Isacson sa:
      28 september, 2012 kl. 21:19Det var nog den sämsta ursäkten jag hört! Min fru vill beställa en iphone med ett ”till vänner” abonnemang. Att då inte ens kunna kolla på internet vad kostnaderna blir är riktigt usel service. Det finns ingen telia butik i närheten att åka till. Snacka om att krångla till det i onödan!

  • Medlem
  • 2012-09-29 15:44

Och är det någonstans man kan göra det överskådligt är det på nätet. Jag skulle vilja se den säljare som på ett bra sätt kan redogöra för skillnaderna mellan dessa "över hundra olika prisvarianter".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-29 16:19

Jag har gillat Telia för många saker den här veckan när iPhone 5 släppts, men det här med abonnemangen blir det klart minus för... De är just sådant här internet är till förr, överskådlighet där man i lugn och ro kan sitta och jämföra själv utan att en säljare försöker övertyga en om vad som är bäst. Klent försvar av Telia, det här borde de lösa.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-30 11:05

Att öht ha en produkt med "över hundra olika prisvarianter" att ta hänsyn till låter ju sjukt från början. Det borde väl räcka med 10-20 st...

Säljarna är inte intresserade av att göra det överskådligt. De vill vara sälja. Frugans chef blev uppringd ett par gånger av en försäljare och det slutade med en iPhone 5 med Telia Flex Medium leverans i februari - men han fick det ändrat till november.

Jag misstänker att han inte direkt fick den bästa lösningen för honom. Jag tror inte alls på dessa pottabbonemang låsta i 24 månader...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-30 20:47

Det var en grymt lång leveranstid.

1
Bevaka tråden