Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenheter av Harman/Kardon BT?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-09-29 18:09

Är det någon mer som har köpt dessa lurar från Apple Store?
Lurarna är underbara. Men jag drabbas alltid av lagg i musiken. Det kan ta allt mellan 1 till 30 minuter innan problemen startar. Sedan börjar musiken att hacka, ju längre tid det går, ju oftare hackar musiken. Det enda man kan göra då är att återigen parkoppla lurarna med luren igen.
Först drabbade detta problem min iPhone 4S, jag provade att återställa den i iTunes, ingen förbättring. Idag var jag och köpte min nya 5:a, då passade jag samtidigt på att byta ut lurarna. Jag kommer hem, ansluts och börjar att lyssna. Efter drygt 20 minuter... samma fel igen, på ny telefon och nyalurar! :mad::mad::mad:
Vad fan är problemet egentligen? Ett par lurar för 2500 ska väl vara bättre än mina över 2 år gamla Philipslurar för 1000:-??

Grymt tacksam för svar om någon har erfarenhet av dessa lurar!

  • Medlem
  • 2012-10-01 20:51

Uppdatering i felsökandet som gör mig ännu mer förvirrad:

Spelar jag upp olika podcasts får jag inga problem med ljudet alls, det fungerar felfritt i över tre timmar. Provar jag sedan en låt räcker det med 3 minuter innan felet uppstår igen. Vad tusan kan detta bero på? Har även provat att laborera med olika nivåer på volym etc i någon tanke på att felet bara uppstod om man spelade högt, men felet uppstår helt slumpmässigt oberoende av volym.

  • Medlem
  • 2012-10-02 18:23

Efter att ha läst lite verkar det vara relaterat till problem med bluetooth hos iOS6. Finns många användare som drabbats av alla möjliga problem relaterat till musik över bluetooth i IOS6. Dessutom fungerar lurarna utmärkt ihop med datorn, vilket de inte borde göra om det vore fel på lurarna.

Jag kollar efter nya lurar och lite sugen på ett par nya BT lurar dock inte HK men menar du att det är ett generellt problem i IOS6 ? och inte bara den specifika modellen du har??

  • Medlem
  • 2012-10-03 06:14
Ursprungligen av memnon:

Jag kollar efter nya lurar och lite sugen på ett par nya BT lurar dock inte HK men menar du att det är ett generellt problem i IOS6 ? och inte bara den specifika modellen du har??

Jag vet inte. Jag blir mer förvirrad ju mer jag testar.
Mini -> lurar är inga problem.
iPhone 5 -> lurar = problem.
iPhone 5 -> Bose Soundlink är inga problem alls.

1
Bevaka tråden