Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 5, endast med EDGE.

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2012-10-02 00:36

Hej.
Kanske inte exakt som rubriken lyder men nästan. Har en iPhone 5 som endast kopplar upp på EDGE när jag kommer utanför mitt WIFI eller om jag stänger av WIFI på telefonen.
Slår jag av och sen på 3G i inställningarna kopplar den upp på 3G och håller sig där tills jag varit på ett WIFI igen, då blir det tillbaka till EDGE.
Har provat att återställa nätverksinställningarna och startat om telefonen utan framgång.

Någon som upplevt liknande problem eller har tips på lösning? Sista utvägen är väl att återställa den för att se om det hjälper.

Återställa den. Gärna utan att synka in säkerhetskopian till att börja med.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-10-02 09:10

Är det tele2? De har länge haft det problemet med android-telefoner.
Det kanske har smittat över till iphone?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-10-02 09:23

Ja, det kan ju vara så enkelt att du är i ett område där 3g-nätet är överbelastat? Telia/tele2 har ju haft problem med detta (sen något år tillbaka?). Men i så fall borde det vara ganska "random" från dag till dag hurvida du får 3g tillgång eller ej. Gissningvis har ju inte wifi något med att du ramlar ner till edge att göra? Startade iaf om min telefon flera ggr igår för att komma tillbaka "upp" på 3g.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2012-10-02 16:53

Tack för svaren!
Det är telia jag har. Vet att det låter konstigt med wifi men det fungerar oftast om jag bara kör 3G och låter wifi vara avstängt. Så fort jag har haft wifi aktiverat tar den till 99% bara EDGE.

Det sista låter som att du skulle ha något problem med hårdvaran och wifidelen stör ut 3G som ligger på ett högre frekvensband än GSM

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2012-10-02 17:35

Ja man börjar undra! Får testa ett tag till innan jag återställer/lämnar in min fina 5a

Jag upplever exakt samma sak som du beskriver fast jag har Tele2.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-10-02 21:34

Samma här. Telia

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2012-10-02 21:56

Då verkar det som att en återställning inte kommer hjälpa. Lutar mer åt överbelastat 3G nät, bugg i iOS 6 eller i iphonens hårdvara.

Testa iaf. Ser inget problem med det. Fungerar inte det så felanmäl till din operatör.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2012-10-02 22:46

Nä egentligen inget problem, lite jobb. Problemet är väl om det skulle hjälpa. Ska jag dumpa hela min backup då :(.

Ursprungligen av Pascoe:

Nä egentligen inget problem, lite jobb. Problemet är väl om det skulle hjälpa. Ska jag dumpa hela min backup då :(.

Du sparar ändå all musik etc på datorn. Det du tappar är data i appar, samtalshistoriken, SMS:en etc. Inte så farligt imo.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2012-10-02 22:56

Har man 8gig sms historik vill iaf inte jag kasta den i papperskorgen.

Ursprungligen av Pascoe:

Har man 8gig sms historik vill iaf inte jag kasta den i papperskorgen.

Finns nog x antal trådar här på forumet hur du tar backup på SMS.

Hur som så kan du till att börja med återställa till säkerhetskopia. Fungerar inte det så kan du tänka på att ta backup på dina SMS.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-02 23:55
Ursprungligen av barbapappa_86:

Du sparar ändå all musik etc på datorn. Det du tappar är data i appar, samtalshistoriken, SMS:en etc. Inte så farligt imo.

Har man ägnat hundratals timmar åt att skaffa tre stjärnor på alla banor i Angry Birds kan det vara en big deal.

Ursprungligen av Vassius:

Har man ägnat hundratals timmar åt att skaffa tre stjärnor på alla banor i Angry Birds kan det vara en big deal.

Kommer inte det tillbaka när man har loggat in i Game Center?

Ursprungligen av pmarriott:

Kommer inte det tillbaka när man har loggat in i Game Center?

Jag fick inte det att fungera. Min 4:a var tömd och la in Angry Birds igen och loggade in på Game Center. Den ser i GC att jag spelat och vilka rankingar jag har på de olika banorna. Men i spelet så är alla banor tomma.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-10-03 06:42
Ursprungligen av Vassius:

Har man ägnat hundratals timmar åt att skaffa tre stjärnor på alla banor i Angry Birds kan det vara en big deal.

Haha gött

Man kan ju alltid försöka med en ren återställning en dag och sedan gå tillbaka till backupen. Det borde räcka för att se om det hela löser sig

Dvs: helt nästan omvänd strategi mot Barbapappas:)

1
Bevaka tråden