Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta färg på sin iPhone 5

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • stockholm
  • 2012-10-16 18:03

Hej

Jag köpte min iPhone 5 för mindre än 2 veckor sedan (alltså har jag "inte-nöjd"-garantin kvar).
Min fråga är om det går att gå till apple store butiken i Täby (där jag köpte den) och få den utbytt mot en annan färg? Min nuvarande har inga repor men jag skulle ändå vilja byta den. Tack på förhand

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-10-16 18:12
Ursprungligen av mwsk:

Hej

Jag köpte min iPhone 5 för mindre än 2 veckor sedan (alltså har jag "inte-nöjd"-garantin kvar).
Min fråga är om det går att gå till apple store butiken i Täby (där jag köpte den) och få den utbytt mot en annan färg? Min nuvarande har inga repor men jag skulle ändå vilja byta den. Tack på förhand

Det är nog basic Öppet Köp-regler som gäller för färgbyte, dvs obruten förpackning.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-16 19:16
Ursprungligen av CEk:

Det är nog basic Öppet Köp-regler som gäller för färgbyte, dvs obruten förpackning.

Apple låter sina kunder testa produkterna under öppet köp, så det borde inte vara några problem att byta till annan färg inom två veckor.

Har de öppet köp på iPhone?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-16 19:25
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Har de öppet köp på iPhone?

Ursprungligen av apple.se:

Returpolicy

Om du inte är helt nöjd med din iPhone kan du återlämna din oskadade iPhone inom 14 dagar efter köpet och få pengarna tillbaka. Läs mer om försäljningsvillkoren för iPhone

Apple Store - iPhone

Man måste ju använda den en stund för att kunna konstatera att man inte är nöjd.

Ursprungligen av mwsk:

...alltså har jag "inte-nöjd"-garantin kvar...

"inte-nöjd-garantin"? Vad är det? Har du någon källa till den?

  • Medlem
  • stockholm
  • 2012-10-16 19:25
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

"inte-nöjd-garantin"? Vad är det? Har du någon källa till den?

Returpolicy

Om du inte är helt nöjd med din iPhone kan du återlämna din oskadade iPhone inom 14 dagar efter köpet och få pengarna tillbaka. Läs mer om försäljningsvillkoren för iPhone

Apple Store - iPhone

Snyggt, enkelt att lämna tillbaka om man köpt den utan abonnemang med andra ord.

  • Medlem
  • stockholm
  • 2012-10-16 19:49

Ja, det verkar ju så! Men jag har abonnemang, men jag antar att jag bara kan behålla mitt simkort och bara byta telefonen

Ursprungligen av mwsk:

Ja, det verkar ju så! Men jag har abonnemang, men jag antar att jag bara kan behålla mitt simkort och bara byta telefonen

Köpte du din iPhone och abonnemang i Aaple-butiken så är det troligt att du slipper ångra köpet av abonnemanget.

1
Bevaka tråden