Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka anteckningar från iPhone till dator

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iPhone 3GS sedan några år, samt en ny iPad och MacBook Pro. Hoppade direkt från 10.6 på gamla datorn till 10.8 på den nya, och nu synkar ju inte anteckningar till mailen längre, istället finns ett anteckningsprogram. Det är ännu bättre, om det inte vore för problem med synkningen.

Jag har skaffat ett @iCloud-konto samt aktiverat synkning av anteckningar på alla tre enheter.

Såhär funkar synkning av anteckningar just nu:

Mac ->iPad ja
Mac -> iPhone ja
iPad -> iPhone ja
iPad -> Mac ja
iPhone -> iPad ja
iPhone -> Mac nej

Det sista gör mig väldigt konfunderad. Ingenting jag provar verkar funka. Tänkte om det hade att göra med att de var skapade innan jag började synka, men det verkar inte fungera med nya heller. Någon som har en idé?

iPhone 3 GS - stöds den av funktionen - är lite osäker på det. Någon annan kanske vet ?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-28 22:09

Funkar fint med anteckningar skapade på en 3GS 5.0.1 som dyker upp på Mac+4S.
Dubbelkolla så du valt rätt konto på 3GS:en.

Ursprungligen av reboot81:

Funkar fint med anteckningar skapade på en 3GS 5.0.1 som dyker upp på Mac+4S.
Dubbelkolla så du valt rätt konto på 3GS:en.

Jodå, det har jag. Den synkar ju som sagt utmärkt med iPad, och både iPad och Mac synkar med telefonen. Bara telefon till dator som inte vill dyka upp.

Du är inte ensam om att ha strul med anteckningar och synkningen, då jag själv har exakt samma problem här med att vissa anteckningen inte dyker upp. Alla på datorn dyker upp i telefonen, men inte tvärtom!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-30 22:33

Vill minnas att när jag hade samma strul när jag hade betan för hundra år sedan, så hittade jag en inställning någonstans för "Förvalt konto" för anteckningar, vilket var valt typ "På min iPhone" istället för iCloud. Ändrade detta och har alltid fungerat åt alla håll sedan dess. Nu kan jag inte hitta den här inställningen annat än för Kontakter...

Jag löste aldrig detta på gamla mobilen men nu har jag skaffat en ny. Lade märke till att helt nya anteckningar skapade på den nya telefonen, till skillnad från på den gamla, dök upp på datorn med en gång. Uppdateringar av gamla synkade fortfarande inte.

Så jag provade att klippa ut innehållet i de gamla anteckningarna, radera dem och ersätta dem med nya likadana. Nu verkar ordningen vara återställd och även uppdateringar synkar till datorn.

1
Bevaka tråden