Tänkte sälja min bärbara MacBook Pro (inköpt 2010) som jag boostat med en extra SSD-disk på 120GB (optibay) istället för DVD-spelare.
Den har alltså två hårddiskar: en SSD för systemet samt originaldisken på 500 GB (som sitter där DVD:n satt).
Datorn har även 8GB ram (2 st 4GB).
Den har dessutom den uppgraderade skärmen ”högupplöst antireflex widescreenskärm” (980 kr dyrare).

Installationen av SSD-disken och Optibay är gjord på Kullander 2010 (i7 och 2,66 GHz var då tillval och inte standard).
Motsvarande dator hos Kullander kostar idag 21495 kr + SSD disk, optibay och installation (3440 kr) + antireflex-skärm (ca 1000 kr) dvs totalt 25915 kr.
(då får man dock ett lite nyare grafikkort: NVIDIA GeForce GT 650M istället för ett NVIDIA GeForce GT 330M).

Jag använder datorn för grafisk form (Indesign och Photoshop framförallt) och den funkar givetvis utmärkt för det ändamålet.

Enda skavanken på den är att det finns en liten ljus "fläck" på ett ställe på skärmen, något som inte påverkar varken prestanda, arbete eller filmtittande.

Jag säljer datorn för halva priset, 12950 kr, mot vad motsvarande skulle kosta då jag måste uppgradera systemet och då tänkte på att passa på att skaffa den nya Retina-modellen om jag ändå ska behöva installera om alla program, etc.

Jag kan tänka mig sälja DVD:en som en gång satt i (som nu sitter i ett extern USB-chassi ) för 500 kr. Annars behåller jag den till Retina-modellen (använder den sällan, men någon enstaka gång används den för att se en gammal film eller tanka över ett gammalt arkiverat jobb).

Finns i Malmö.
Originalkartong medföljer.
Pris: 12950 kronor
(Ev har jag originalskivorna (10.6) på mitt gamla jobb men kan isåfall sälja den med ett fräscht 10.8 installerat.)
Ring eller sms:a 0707767044 eller maila johan[a]kimrin.com vid intresse.