Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Volvo släppte Volvo On Call 2.0 av misstag

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår råkade Volvo släppa Volvo On Call 2.0 av misstag i App Store .

De var snabba med att släppa en 2.0.1 som tog bort den nya versionen och ersatte den med den gamla ..
men visa (inklusive undertecknad) hade turen att få 2.0 innan den försvann ..

We are currently working on an new version of the Volvo on Call app. An unfinished version (version 2.0) of this new app was released to the public unintentionally. If you downloaded version 2.0 we recommend that you download this update instead.

Volvo vill ju gärna att man uppdaterar till 2.0.1 så att man inte får ha kvar den nya versionen .. men jag håller mig gärna kvar vid 2.0 ... gillar de nya funktionerna ..

Men vad har Volvo tagit bort i 2.0.1 då? Det framgår ju varken av din text eller av deras text?

Ursprungligen av g0tr00t:

Men vad har Volvo tagit bort i 2.0.1 då? Det framgår ju varken av din text eller av deras text?

i 2.0.1 har de tagit bort allt .. 2.0 var en helt ny Volvo On Call . Efter att de inset sitt misstag tanka Volvo upp 2.0.1 vilket var samma version som 1.0 ..

Nedanstående bild är version 1.0 och 2.0.1 .. 2.0 var de bilder jag postade först .

Oj vad coolt. Jag funderar på att köpa en lite äldre XC70 D5 men den lär ju inte ha stöd för de där grejerna.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Oj vad coolt. Jag funderar på att köpa en lite äldre XC70 D5 men den lär ju inte ha stöd för de där grejerna.

Ja det är rätt trevligt ... En 2012 års modell krävs

Den största bonusen med Volvo On Call är inte allt man kan styra via iPhonen utan det faktum att försäkringen blir billigare eftersom det otroliga stöldskyddet Volvo On Call innebär .. Skulle bilen bli stulen kan Volvos central se vart bilen är och stänga av bilen och låsa in tjuven i bilen och skicka polisen till platsen ... (Tydligen i visa länder är GPS spärrning obligatoriskt i visa bilmodeller för att man skall kunna försäkra sin bil)

och skulle jag krocka med bilen och bli medvetslös så medelas Volvos Central Automatiskt att en olycka har sket , om krockkudde och liknande utlöst och skickar ambulans, polis / brandkår till olycksplatsen ...

På nedanstående länk kan du läsa om fler grejer jag styr med min iPhone ..
http://www.99mac.se/iphone-ipad/293806-hur-styr-i-ditt-hem-med-iphonen.html

OT: Joacim - Jag har fortfarande inte fått min Mac Pro t-shirt jag vann för 6-7 år sedan

Ursprungligen av gotfredsen:

OT: Joacim - Jag har fortfarande inte fått min Mac Pro t-shirt jag vann för 6-7 år sedan

Det torde väl vara preskiberat nu.

Hör av dig till redaktionen så styr vi upp något som kompensation.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-12-03 15:34

Jag tycker det hela låter som en bantad version av GMs "OnStar" som ju funnits på USA-marknaden rätt många år. Av någon galen anledning så vill man inte utöka det till resten av världen

Ursprungligen av bollman:

Jag tycker det hela låter som en bantad version av GMs "OnStar" som ju funnits på USA-marknaden rätt många år. Av någon galen anledning så vill man inte utöka det till resten av världen

Tekniken kommer från WireLessCar WirelessCar - Automotive telematics service provider

Dock använder sig både Volvo och BMW av samma teknik från Wireless Car

Volvo On Call, Volvo Cars | WirelessCar

och är ett telematics system dock har det kommit många många fler features än vad som listas på Wireless Car hemsida

Citat:

Volvo On Call is a telematics system that provides customers to Volvo Cars with immediate access to 24-hour personal emergency and roadside assistance. Volvo On Call encompasses a range of services designed to help extend safety, security and convenience to the Volvo Car owner. By the press of a button users get in contact with a Volvo On Call operator who knows the exact location and can quickly dispatch the help users need.
In the event of an accident that causes an airbag to deploy, the emergency services are automatically alerted. The Volvo On Call provide e-call, b-call, stolen vehicle tracking, remote door unlock, light diagnostics and mileage service to its users. WirelessCar have developed and been operating the system since 2000. Present coverage: Europe.
Stay connected to your car with the new mobile apps, lock your car, find your car, view your dashboard and set your heater with the touch of a finger on your iPhone or Android phone.
Volvo On-call includes the following services:

  • Emergency Call (E-call)

  • Breakdown Call (B-call)

  • Stolen Vehicle Tracking

  • Remote Door Unlock

  • Theft Notification

  • Remote services through mobile apps

  • Remote Immobilization (on selected markets)

Senast redigerat 2012-12-04 09:24
1
Bevaka tråden