Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone fastnar i uppstarts-loop ?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, en kompis iPhone blev stulen för en tid sedan. Men han har nu fått tillbaka den från polisen. Han återställde i itunes och allt fungerade bra. Ända tills idag när vi satt i ett simkort i telefonen, då startar den om, visar äpplet några sekunder, startar om, visar äpplet osv.

Den hittas inte i datorn heller.
Några ideér vad man kan testa?

Är den IMEI spärrad?

Den var det, men han har fått hjälp i butiken att ta bort den spärren. Men bör det bete sig sådär då?

Kan bidra till det eftersom IMEI spärr gör att du inte kan använda ett SIM-kort i den. Dock inte hört att den ska bete sig på det viset.

Har ni återställt den?

SIM-kortet är ett nytt SIM-kort från operatör/butik ?

Den beter sig dock likadant när man tar ut simkortet nu.

Du svara fortfarande inte på frågorna.

Han har inte fått något nytt simkort, han återställde den i fredags. Och den fungerade under hela helgen utan simkort. Så fort vi satt i simkort hände detta. Så låter som en spärr, men ändå skumt beteende.

Kan säkerligen ta några arbetsdagar innan själva upplåsningen av IMEI spärren gått igenom "processen".

Du nämner en butik för att låsa upp IMEI, jobbar inom telecomförsäljning, vad jag vet sköter Polisen upplåsning av IMEI

Om telefonen är IMEI-spärrad eller inte spelar ingen roll för den aktuella frågeställningen. Den fastnar inte i en uppstartsloop på grund av det! Sluta svara på frågor om ni är helt felinformerade.

Mest troligt är det däremot att någon försökt sig på en Jailbreak för att dom inte fattat vad "Ingen service" betyder.

Gör en DFU-restore i iTunes och se om det hjälper till att börja med.

DFU-restore information

Nu så har vi nått lite framsteg. Nu får vi upp iTunes-loggan på skärmen iaf. Men när den vill återställa, så får vi att ett fel har uppstått, felkod 21.

Problemet är att det inte går att gå in i DFU-mode, då det inte går att stänga telefonen heller. Stoppar man in datakabeln så startar telefonen direkt och börjar loopa.:/

DFU-läge med kabeln i rumpan? Alltså ansluten till datorn utan att iTunes är igång?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-12-03 17:54

Har telefonen varit i backen eller så? Jag hade det här problemet med en bekants telefon en gång, då öppnade jag den och upptäckte att batterikabeln satt löst. Klickade fast den och vips så fungerade den. Dock så kräver det ju sin lilla specialmejsel för att lösa skruvarna i botten.

Vi har testat kabel i, med iTunes igång och avstängt. Vi har även tagit isär telefonen och bytt batteriet för att se om det var de som var felet.
Men den beter sig fortfarande på samma sätt.

Helt död om man inte har usb-kabeln isatt.
Om den har åkt i backen är jag osäker på iom att vi inte vet vad som hände med den innan polisen hittade den. Men finns inga yttre skador på telefonen iaf.
Men dom kanske försökte jailbreaka och misslyckades eller något?

Men på något sätt bör man ju kunna få igång luren igen. Den fungerade ju som sagt hela helgen innan vi satt i ett simkort.

Ingen bra lösning här:

Gooooooooooooogle

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-03 23:55

Låt den ligga på laddning över natten först, och se om det hjälper.

Hände min mobil en gång, IP4, lät den ligga på laddning i typ 1 vecka. Sen starta den. sjukt

1
Bevaka tråden