Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad 3 "Inget SIM" fast kort installerat

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har en iPad 3 wi-fi + 3g 64gb och idag upptäckte jag att den inte vill känna av sim-kortet som sitter i. Samma kort fungerar på min första generations ipad så det är det inga problem med.

Har testat att återställa nätverksinst. men problemet kvarstod. Provade då att återställa hela paddan utan lyckat resultat.

Har ju garanti kvar (köpt på elgiganten i mars).

Men nu finns det ju inga 3:or kvar. Vågar man hoppas att den ev. kan bytas ut mot en 4:e generations?

Någon som haft samma problem?

Är det verkligen samma storlek på sim till 1 och 3 ? Har haft alla modellerna - men kommer inte ihåg. iPhone har ju bytt flera ggr. ex.
Har du ett annat sim att prova med. Till en telefon exempelvis - så du utesluter fel på själva kortet.

Samma kort:)

Glömde skriva att jag även testat gummans iphone 4s kort och inte heller det kände den igen.

Ursprungligen av kafferast:

Samma kort:)

Glömde skriva att jag även testat gummans iphone 4s kort och inte heller det kände den igen.

Då skulle jag helt klart återvända till Elgiganten - "och be dom prova" att sätta in ett kort.

Lämna in den till närmaste Apple Authorized Service Provider. Du kommer inte få en gen. 4 tillbaka. Dom har utbytesenheter hos Apple i Stockholm. Dit skickas alla "problem" iPads.

1
Bevaka tråden