Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krångel med överföring/synkronisering till iPad

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2012-12-09 00:57

Hittade en lösning till problemet, om än ganska krångligt. Tråd kan tas bort...

Original-inlägget;
Skapade ett konto här för att jag inte kan lyckas googla mig till några bra svar på mina frågor!

Skaffade mig en iPad för ett par månader sedan, och oavsett hur mycket jag tycker om produkten i sig blir jag tokig på hur krångligt Apple gör saker. Är van vid Windows/android, då drar man en fil dit man vill ha den och sen är det klart. Nu är det så att jag väntade 1-2 månader innan jag kopplade in iPaden i datorn första gången och då tänkte jag synka den. Då visar det sig att den vill radera hela iPaden och föra över filerna till datorn, men jag vill behålla appar och andra filer utan att behöva ladda ner dem igen osv. Finns det något smidigt att sätt att lägga över filmer i iPaden UTAN att behöva synkronisera? Är redan medveten om att man måste konvertera filmernas filformat osv, redan gjort... Tacksam för svar.

/ mvh teo

Senast redigerat 2012-12-10 10:19

Det räcker väl med att du klickar i filmer och att inget annat att synkroniseras (appar m.m.) så är det klart?
Inte för att jag någonsin skulle göra det i iTunes-format, det finns bättre lösningar för det.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-10 10:16
Ursprungligen av xteox:

Hittade en lösning till problemet, om än ganska krångligt. Tråd kan tas bort...

Jag tycker det är bättre att du skriver vad du gjorde (även om du tycker det känns dumt), någon annan kanske gör samma sak och kan hitta din lösning här.

1
Bevaka tråden