Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla ur iSight vid inspelning till iMovie ?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Mac Pro med 27 " Apple Cinema Display med inbyggd iSight-kamera där.

Nu har jag med min gamla dv-kamera filmat en sekvens,m som ska läggas in i en tidigare dv-film.

När jag kopplar in kameran, svarar iMovie som vanligt "kameran är inkopplad".
Men det enda kommando som sen finns på skärmen är "Spela in från iSight".
Det är ju det jag inte vill ! Var och hur hittar jag ett kommando som låter mig spela in från anslutna dv-kameran ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-19 09:36

Jag tror inte du kan spela in från DVkameran, bara föra över det du har spelat in (importera)...

Ursprungligen av kenjon:

Jag tror inte du kan spela in från DVkameran, bara föra över det du har spelat in (importera)...

Ja, självklart är det vad jag menar: Föra över från det på kamerans videokassett inspelade, till datorn.
Det var så självklart, så jag preciserade det inte.
Jag har lång erfarenhet av det. Och på min förra Power Mac G5 gick det direkt lätt,
liksom det går från min nya HD-videokamera.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-19 18:17

Hur ansluter du den, USB? Vad är det för kameramodell? Version av OSX och iMovie?

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2012-12-20 22:51

Om det är en miniDV-kamera du menar så vill jag minnas att iMovie ibland har svårt för att hitta den. Jag vill minnas att man skulle koppla in kameran INNAN man startar i Movie för att få det att fungera. Det är länge sedan jag körde miniDV så jag kan minnas fel. F.ö. är det inga svårigheter att blanda miniDV med HD i samma projekt, så man behöver inte använda miniDV för att komplettare en tidigare inspelning med miniDV.

1
Bevaka tråden