Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig volym på iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iPhone 4S, och volymen har blivit väldigt låg. Även om jag har på max volym på är det bara strax under hälften på alla mina vänners iPhone. Vad kan detta bero på? Snälla hjälp mig

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-05 19:36

Alla problem som man misstänker mjukvarufel på, testar man med att göra en Återställning på, först genom att ta tillbaka en backup; funkar inte det gör man en Återställning och ställer in den som Ny telefon, utan att använda en backup.
Tänk på att allt försvinner i så fall.

Ursprungligen av fransisak:

Jag har en iPhone 4S, och volymen har blivit väldigt låg. Även om jag har på max volym på är det bara strax under hälften på alla mina vänners iPhone. Vad kan detta bero på? Snälla hjälp mig

Hur gammal är din telefon?

Ursprungligen av grenhall:

Hur gammal är din telefon?

Den är ca 1 år gammal. Ska testa göra en återställning av den så får vi se. Tänkte höra först bara om någon hade nått knep

Ursprungligen av fransisak:

Den är ca 1 år gammal. Ska testa göra en återställning av den så får vi se. Tänkte höra först bara om någon hade nått knep

Gör det. Men det kan vara hörsnäckan som börjar ge upp. Det är okej att byta då du inte behöver ta bort LCD'n men ja. Du kan inte ha tummen mitt i handen.

Ursprungligen av grenhall:

Gör det. Men det kan vara hörsnäckan som börjar ge upp. Det är okej att byta då du inte behöver ta bort LCD'n men ja. Du kan inte ha tummen mitt i handen.

Det är alltså inte högtalaren i luren utan högtalaren under telefonen. Dvs mitt alarm låter nästan inte alls fast jag har på max volym

Ursprungligen av fransisak:

Det är alltså inte högtalaren i luren utan högtalaren under telefonen. Dvs mitt alarm låter nästan inte alls fast jag har på max volym

Ahh den är också enkel att byta. Har du dålig mottagning också? Hur låter det när du spelar musik?

Det löste sig! Med lite runt fixande så fixande det sig. på nått sätt blev volymen bara påverkad av hur man höjde och sänkte i iPoden på telefonen, inte knapparna på sidan. Men efter att ha gjort det några gånger så funkar det nu igen. Märkligt men skönt. Tack för hjälpen!

Ursprungligen av fransisak:

Det löste sig! Med lite runt fixande så fixande det sig. på nått sätt blev volymen bara påverkad av hur man höjde och sänkte i iPoden på telefonen, inte knapparna på sidan. Men efter att ha gjort det några gånger så funkar det nu igen. Märkligt men skönt. Tack för hjälpen!

FInns en slider under inställningar > ljud där alternativet heter "ändra med knappar" du kanske kommit åt att stänga av den eller liknande.

Skönt att det löste sig iaf.

1
Bevaka tråden