Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nedgradera ios 6.1.3 till 6.1.2?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-25 14:08

Hejsan,

Jag klantade mig och uppdaterade till 6.1.3. Nu fungerar inte R-SIM som jag har i min iPhone 5,
jag måste ha 6.1.2 för att det ska fungera. Undrar hur man nedgraderar till 6.1.2? Telefonen
är inte jailbreakad eller liknande.

Tack!

Det går inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-25 14:25

Trist. Får ha telefonen som prydnad hemma istället.

Ursprungligen av Veranda:

Trist. Får ha telefonen som prydnad hemma istället.

Ja, tyvärr funkar inte iPhone 5 lika bra som 4/4S som dörrstopp då femman är lite för tunn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-25 14:34
Ursprungligen av keptang:

Ja, tyvärr funkar inte iPhone 5 lika bra som 4/4S som dörrstopp då femman är lite för tunn.

Fungerar att använda som svindyr smörkniv.. Alternativt säljer jag den
Tack för svar!

Prova att köra Tiny Umbrella samt ladda in 6.1.2 via alt+click i iTunes. Har haft tur med det tidigare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-25 17:50
Ursprungligen av grenhall:

Prova att köra Tiny Umbrella samt ladda in 6.1.2 via alt+click i iTunes. Har haft tur med det tidigare.

Tack för tipset! Har kikat på det, men verkar inte som om jag kan göra det då jag inte sparade mina "SHSH blobs" innan jag uppdaterade telefonen. Om jag har förstått det rätt så måste jag ha dom för att kunna nedgradera, och det är tydligen omöjligt att få tag på dom i efterhand..

Ursprungligen av Veranda:

Tack för tipset! Har kikat på det, men verkar inte som om jag kan göra det då jag inte sparade mina "SHSH blobs" innan jag uppdaterade telefonen. Om jag har förstått det rätt så måste jag ha dom för att kunna nedgradera, och det är tydligen omöjligt att få tag på dom i efterhand..

Det går inte ens med SHSH-blobs.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-25 17:52
Ursprungligen av keptang:

Det går inte ens med SHSH-blobs.

Okej, det får nog bli som så att jag säljer telefonen till någon som vill använda Telenor.
Så får jag köpa en Tele2-låst eller olåst iPhone istället.

Tack för er tid!

Ursprungligen av Veranda:

Okej, det får nog bli som så att jag säljer telefonen till någon som vill använda Telenor.
Så får jag köpa en Tele2-låst eller olåst iPhone istället.

Tack för er tid!

Jag nedgraderade min iPhone 5 från ios 6.1.2 beta till ios 6.1. Använde bara iTunes. Men jsg har fixat och trixat en jäkla massa tidigare på grund av en 3GS som behövde låsas upp. Därför tvivlar jag på att det inte går. Tror nämligen inte att basebandet är uppgraderat i 6.1.3 jämfört med 6.1.2. Men men...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-25 18:42
Ursprungligen av grenhall:

Jag nedgraderade min iPhone 5 från ios 6.1.2 beta till ios 6.1. Använde bara iTunes. Men jsg har fixat och trixat en jäkla massa tidigare på grund av en 3GS som behövde låsas upp. Därför tvivlar jag på att det inte går. Tror nämligen inte att basebandet är uppgraderat i 6.1.3 jämfört med 6.1.2. Men men...

Okej. I mitt fall tror jag det är bäst att jag säljer den och köper en Tele2-kompatibel, jag har nämligen väldigt dålig koll på hur man grejar med sånt här.. Känns som att risken är stor att jag pajar något. Tar det säkra före det osäkra

Ursprungligen av grenhall:

Jag nedgraderade min iPhone 5 från ios 6.1.2 beta till ios 6.1. Använde bara iTunes. Men jsg har fixat och trixat en jäkla massa tidigare på grund av en 3GS som behövde låsas upp. Därför tvivlar jag på att det inte går. Tror nämligen inte att basebandet är uppgraderat i 6.1.3 jämfört med 6.1.2. Men men...

Prova.

Ursprungligen av keptang:

Prova.

Nä. 6.1.3 ger inget annat än bekymmer för mig så rather not...

  • Medlem
  • 2013-03-25 21:28

Varför inte betala 300:- till och köpa en olåst från Apple direkt istället? Då kan du byte operatör i framtiden utan problem.

Ursprungligen av Dalle:

Varför inte betala 300:- till och köpa en olåst från Apple direkt istället? Då kan du byte operatör i framtiden utan problem.

Alla köper kanske inte kontant...? Är telefonen köpt med abonnemang hos en operatör så är den bunden i 12 månader. Kostar oftast mindre att ta den subventionerad i ett abonnemang om man ändå ska förnya sitt abonnemang.

  • Medlem
  • Orust
  • 2013-07-18 17:38

Ska inte nergradera men jag vill återställa min iPad 2 som är jailbreakad. Har 6.1.2 och vill jailbreaka igen, så jag måste ha 6.1.2.
Jag har sparat mina SHSH-blobs för 6.1.2

Fråga: Är det möjligt att vid en återställning få in 6.1.2 istället för 6.1.3?

Ursprungligen av Mazak:

Fråga: Är det möjligt att vid en återställning få in 6.1.2 istället för 6.1.3?

Gäller ju att först ladda ner installationsfilen för 6.1.2 och sen köra alt-restore i iTunes för att välja den istället för den senaste versionen. Sen får du väl ha Umblella igång, vet inte exakt hur det funkar för jag har inte gjort detta själv.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Gäller ju att först ladda ner installationsfilen för 6.1.2 och sen köra alt-restore i iTunes för att välja den istället för den senaste versionen. Sen får du väl ha Umblella igång, vet inte exakt hur det funkar för jag har inte gjort detta själv.

Umrella ändrar "nyckeln" i IPSWn med hjälp av den sparade blobsen.

1
Bevaka tråden