Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken grad av återställning?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eslöv/Halden i Norge
  • 2013-04-06 18:42

Min iPhone 4 har blivit allt segare i allt som inkluderar internet. Både Safari, Facebookappen och Tapatalk och allt annat som går över nätet tar fantastisk tid på sig. Att läsa in nya stories på facebook kan ta fem minuter trots att indikatorn säger att jag har full mottagning.
Jag har testat att återställa med Av/På-knapp och hemknapp samtidigt intryckta. Det hjälpte inte. Finns något annat sätt som inte innebär att allt tas bort.

Kan berätta att jag har gått igenom en väldig massa gamla trådar utan att hitta något riktigt relevant svar.

Har du uppdaterat till senaste iOS?
Prova tipsen här; http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

  • Medlem
  • Eslöv/Halden i Norge
  • 2013-04-06 19:25

Jag har iOS 6.1. Ska iväg nu till gymmet och där kommer jag åt nätverk som inte är så begränsat som mitt eget mobila. (Jag befinner mig i min jobbhusvagn i Norge och har 15 GB data per månad. Därför undviker jag programnedladdningar över det mobila). Så snart har jag 6.1.3.
När min son hade ungefär samma problem på en gammal iPhone 3G sa en servicekille att "Det var en massa oavslutade processer som rullade på i bakgrunden som han fick avbryta manuellt"
Vad kan det ha varit? Är det något man kan göra själv?

Jag tror inte på vad den servicekillen sa överhuvudtaget, hoppas att han inte tog betalt för det.
Men troligt då att det är din uppkoppling möjligen.

  • Medlem
  • Eslöv/Halden i Norge
  • 2013-04-06 23:54

Med nytt OS verkar telefonen gå mycket bättre

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-04-07 00:05

Provat att återinställa nätverksinställningarna?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-07 00:56
Ursprungligen av smarkebo:

Med nytt OS verkar telefonen gå mycket bättre

Vid nyinstallation av operativsystem så brukar systemet optimeras och städas. Beror nog mycket på det.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-07 00:59
Ursprungligen av keptang:

Jag tror inte på vad den servicekillen sa överhuvudtaget, hoppas att han inte tog betalt för det.

Jag tror på servicekillen, i princip alla datorer och mobiler blir segare med tiden mycket beroende på processer som går i bakgrunden och fyllda cache:ar etc.

  • Medlem
  • Eslöv/Halden i Norge
  • 2013-04-07 10:07
Ursprungligen av reboot81:

Provat att återinställa nätverksinställningarna?

Är det wi-fi-inställningarna? Problemen gällde alltså både wi-fi och 3G.

Men nu har det gått över i och med OS-uppdateringen.

Ursprungligen av Gordy:

Jag tror på servicekillen, i princip alla datorer och mobiler blir segare med tiden mycket beroende på processer som går i bakgrunden och fyllda cache:ar etc.

Jo men att avsluta systemprocesser på en iPhone är ganska klurigt.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-07 12:57
Ursprungligen av grenhall:

Jo men att avsluta systemprocesser på en iPhone är ganska klurigt.

Det är inte speciellt klurigt om man vet hur man gör.

Ursprungligen av Gordy:

Det är inte speciellt klurigt om man vet hur man gör.

Jo det är faktiskt tämligen omöjligt att stänga av systemprocesser.

Ursprungligen av Gordy:

Det är inte speciellt klurigt om man vet hur man gör.

Upplys oss då om hur detta går till, O du kunnige.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-07 14:04
Ursprungligen av grenhall:

Jo det är faktiskt tämligen omöjligt att stänga av systemprocesser.

Omöjligt? Var har du fått det ifrån? Med en jailbreakad iPhone så är det ju lätt och även utan en jailbreakad så går det att stänga av programs bakgrundsprocesser.
Sen finns det ju inställningar i iOS systeminställningar som stänger av vissa av iOS funktioner och därmed iOS systemprocesser.

Ursprungligen av Gordy:

Omöjligt? Var har du fått det ifrån? Med en jailbreakad iPhone så är det ju lätt och även utan en jailbreakad så går det att stänga av programs bakgrundsprocesser.
Sen finns det ju inställningar i iOS systeminställningar som stänger av vissa av iOS funktioner och därmed iOS systemprocesser.

Kom in i gamet. Vi talar om helt vanliga användare och stänga av systemprocesser. Inte expertanvändare med jailbreakade lurar. Tror inte det är dem som ringer till supporten i de allra flesta fallen.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-07 14:21
Ursprungligen av grenhall:

Kom in i gamet. Vi talar om helt vanliga användare och stänga av systemprocesser. Inte expertanvändare med jailbreakade lurar.

Så svårt är det inte att jailbreaka äldre iPhones. Väldigt många vanliga användare har jailbreakade iphones som köpts jailbreakade eller jailbreakats av någon bekant.

Ursprungligen av Gordy:

Så svårt är det inte att jailbreaka äldre iPhones. Väldigt många vanliga användare har jailbreakade iphones som köpts jailbreakade eller jailbreakats av någon bekant.

Vadå väldigt många? De flesta jag träffat på, kunder, som lämnat in sin telefon för displaybyte ca 200st, har inte jailbreakat och är livrädda för att göra det då garantier inte gäller t.ex. Så jag tror du har din statistik fel. Det må ha varit vanligare när man kunde låsa upp via ultrasn0w men det har inte funkat sedan 3GS och en mycket tidig variant av basebandet för iPhone 4. Nu känns det som att det är mer avancerade användare med tema/systemkontrollsambitioner som JB:ar.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-07 15:25
Ursprungligen av grenhall:

Vadå väldigt många? De flesta jag träffat på, kunder, som lämnat in sin telefon för displaybyte ca 200st, har inte jailbreakat och är livrädda för att göra det då garantier inte gäller t.ex.

Runt 15 miljoner är rätt många eller? Och det är bara så många iPhones som använt Cydia 2 månader i början på året.
http://www.iphonehacks.com/2013/01/20-million...
Brukar du inte själv jailbreaka åt dina kunder?

Ursprungligen av Gordy:

Runt 15 miljoner är rätt många eller? Och det är bara så många iPhones som använt Cydia 2 månader i början på året.
http://www.iphonehacks.com/2013/01/20-million...
Brukar du inte själv jailbreaka åt dina kunder?

15 miljoner i jämförelse med vad? De 300 miljonerna som sålts?

Nej jag har aldrig jailbreakat till någon annan än familj och mig själv.

Ursprungligen av Gordy:

Runt 15 miljoner är rätt många eller? Och det är bara så många iPhones som använt Cydia 2 månader i början på året.
http://www.iphonehacks.com/2013/01/20-million...
Brukar du inte själv jailbreaka åt dina kunder?

"Väldigt många" tycker jag borde vara liktydigt med "en betydande andel". 20 miljoner iOS-enheter är som att jämföra Vänern med Stilla Havet. Ingen jag umgås med har en jailbreakad iOS-enhet. Skulle gissa att majoriteten av de jag känner inte ens vet vad jailbreak är. Skulle nog till och med våga påstå att din definition av många av dem inte ens kan svara direkt på frågan om vilken telefonmodell de har utan att titta efter.

Ursprungligen av pmarriott:

Skulle nog till och med våga påstå att din definition av många av dem inte ens kan svara direkt på frågan om vilken telefonmodell de har utan att titta efter.

Hahaha du anar inte hur rätt du har.

"Hej jag har en iphone med sprucken display vad kostar det att byta?"

"Okej vilken modell har du?"

"Hur vet man det??"........

  • Medlem
  • Eslöv/Halden i Norge
  • 2013-04-09 15:14

Till och med min 18-åring önskar att han hade en icke jailbreakad telefon, för jailbreaken har nämligen ställt till en del problem. Jag är övertygad om att andelen telefonhackare som hålls med sånt är mycket liten i jämförelse med dem som vill ha allt original.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-09 15:42
Ursprungligen av smarkebo:

Till och med min 18-åring önskar att han hade en icke jailbreakad telefon, för jailbreaken har nämligen ställt till en del problem. Jag är övertygad om att andelen telefonhackare som hålls med sånt är mycket liten i jämförelse med dem som vill ha allt original.

Var det den jailbreakade telefonen som servicekillen kollade på?

Din egen telefon är inte jailbreakad?

I Kina så var uppemot 50% av iPhone jailbreakade 2011 "Jailbroken devices grew from 34.6% to 51.0% during Q2, aided by numerous iPhone 4 that spread over China."
http://technode.com/2011/10/15/report-half-of...

  • Medlem
  • Eslöv/Halden i Norge
  • 2013-04-09 15:59
Ursprungligen av Gordy:

Var det den jailbreakade telefonen som servicekillen kollade på?

Din egen telefon är inte jailbreakad?

Helt riktigt i båda fallen.

1
Bevaka tråden