Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem vid boot efter 10.8.4

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2013-06-13 12:16

Hej.

Installerade precis 10.8.4 tillsammans med några andra uppdateringar, bl.a. AirPort och iTunes. Ända sedan uppdateringarna installerades kommer jag inte förbi den vita skärmen vid uppstart. Det enda jag hör är uppstartsljudet och det enda som syns är en helt vit skärm, dvs. ingen Apple-logga eller laddningsbild. Har testat att bl.a. hålla in cmd-R, cmd-shift-V och cmd-alt-p-r, men ingenting verkar fungera överhuvudtaget.

Någon som har någon idé om vad jag kan göra för att kunna komma förbi den vita skärmen?

Vilken datormodell är det?

Kanske kan du starta från en installations-DVD, eller en installations-USB-sticka, eller en extern hårddisk. Om det lyckas så kan du köra Skivverktyg där, och kolla hur din hårddisk mår.

  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2013-06-13 12:48
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilken datormodell är det?

Kanske kan du starta från en installations-DVD, eller en installations-USB-sticka, eller en extern hårddisk. Om det lyckas så kan du köra Skivverktyg där, och kolla hur din hårddisk mår.

Är en iMac av 2012 års modell. Får testa skapa en bootningsbar USB, men är osäker på om det kommer lyckas när jag inte ens får möjlighet att välja varifrån jag vill boota under uppstart.

  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2013-06-13 13:21

Har gjort en installations-USB, men när jag håller in "option" vid uppstart händer ingenting :-/

Om du kör med trådlöst tangentbord, prova med ett trådat i stället.

  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2013-06-13 13:56
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Om du kör med trådlöst tangentbord, prova med ett trådat i stället.

Tack för tipset, kom fram till vad felet är. Jag provade först med att sätta i mitt trådade tangentbord, men det blev ingen skillnad. Sedan drog jag ur alla mina USB-enheter, förutom tangentbordet, och vips så startar datorn upp utan några som helst problem. Problemet är antingen mitt USB-headset eller min USB-hubb (alt. enheterna kopplade till den). Konstigt hursomhelst då jag inte haft bootproblem innan.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-06-13 22:27

Allt kan gå sönder...

1
Bevaka tråden