Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 7 Beta ute

Tråden skapades och har fått 663 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-07-29 23:24

Jag hade redan foliehatten på mig, den är på mest hela tiden nuförtiden..

Jag lider av och till av rejäla eksem på händerna och mina fingeravtryck kan se rätt lustiga ut. Undrar hur en fingeravtrycksläsare kommer att fungera för mig. Sist jag skulle till USA såg killen bakom immigrationsdisken lite konfunderad ut när jag la fingrarna på scannern och det såg ut som att ett gäng små sköldpaddor rullat sig på scannern. Sist jag hade en dator med fingeravtrycksläsare fungerade det inte i 9 fall av 10 för mig.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-30 10:20

En kul detalj när man lägger två fingrar på skärmen kommer en skala fram för att visa hur långt avstånd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-30 10:53
Ursprungligen av pmarriott:

Jag lider av och till av rejäla eksem på händerna och mina fingeravtryck kan se rätt lustiga ut. Undrar hur en fingeravtrycksläsare kommer att fungera för mig. Sist jag skulle till USA såg killen bakom immigrationsdisken lite konfunderad ut när jag la fingrarna på scannern och det såg ut som att ett gäng små sköldpaddor rullat sig på scannern. Sist jag hade en dator med fingeravtrycksläsare fungerade det inte i 9 fall av 10 för mig.

Sådant är alltid lurigt med denna typen av teknik. Precis som ex. Siri har problem med svengelska. Dock låter tekniken som Apple köpt bra, det återstår att ses om / hur de kommer nyttja den.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-30 13:12

Skype fungerar hjälpligt nu efter ominstallation.
Kraschar om man trycker på " Senaste"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-30 14:15

Jag tänker att man kommer att kunna synka upp sitt fingeravtryck till Apple och kunna gå in i vilken Apple Retail Store var som helst på jorden och handla. Handla några program till din dator i från telefonen, inga problem. Dra bara fingret över scannern i affären eller i din telefon. Smidigt.

Såg detta nyligen och hade gärna sett denna lösning.

http://www.pocket-lint.com/news/122448-latest...

Ursprungligen av acke:

Jag tänker att man kommer att kunna synka upp sitt fingeravtryck till Apple och kunna gå in i vilken Apple Retail Store var som helst på jorden och handla. Handla några program till din dator i från telefonen, inga problem. Dra bara fingret över scannern i affären eller i din telefon. Smidigt.

Det beror på hur tekniken implementeras. Jag har ingen större lust att mitt fingeravtryck registreras kors och tvärs i olika databaser.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-07-30 16:17

<Dags för mer foliehatt>
Nu får rånarna anledning att kapa dina fingrar också...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-30 16:22
Ursprungligen av mattiL:

<Dags för mer foliehatt>
Nu får rånarna anledning att kapa dina fingrar också...

Räcker att göra som i filmen Seven...skala av huden på fingrarna med rakblad

Intressanta skillnader mellan telefonen och ipaden. Exempelvis så ser bakgrunden till notification center helt olika ut.

iPhone: helt svart utan genomskinlighet
iPad: genomskinlig

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-30 16:27
Ursprungligen av BlackSmp:

Intressanta skillnader mellan telefonen och ipaden. Exempelvis så ser bakgrunden till notification center helt olika ut.

iPhone: helt svart utan genomskinlighet
iPad: genomskinlig

Min är genomskinlig.

Ursprungligen av BlackSmp:

Intressanta skillnader mellan telefonen och ipaden. Exempelvis så ser bakgrunden till notification center helt olika ut.

iPhone: helt svart utan genomskinlighet
iPad: genomskinlig

iPhone 4 har inte genomskinlig bakgrund. Alla features kommer inte till alla enheter, för att citera Applehemsidan. Dvs, precis som vanligt vid iOS uppdatering.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-30 17:31
Ursprungligen av BlackSmp:

Det beror på hur tekniken implementeras. Jag har ingen större lust att mitt fingeravtryck registreras kors och tvärs i olika databaser.

Kors och tvärs lär det knappast bli frågan om. Om man inte är väl paranoid så är det väl inte värre än att lämna ut sitt lösen.

Ursprungligen av mattiL:

<Dags för mer foliehatt>
Nu får rånarna anledning att kapa dina fingrar också...

Dött finger kommer inte att fungera. Det och fler säkerhetsfunktioner finns i sensorn från företaget Apple köpte upp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-30 23:08

Swish fungerar inte nu igen. Funkade i Beta 3

Ursprungligen av ilPadrino:

iPhone 4 har inte genomskinlig bakgrund. Alla features kommer inte till alla enheter, för att citera Applehemsidan. Dvs, precis som vanligt vid iOS uppdatering.

Jag har en iPhone 5 samt iPad gen 3 så jag tänkte inte på detta med olika features på olika generationer eftersom jag ligger ganska långt i framkant på telefonen

Personligen så gillar jag den helsvarta bakgrunden bättre. Den är mycket snygg.

Men med tanke på vad lappen71 skrev så blev jag fundersam. Finns det någon inställning? Eller vad är det som ger olika resultat för iPhone 5 borde ha genomskinlig bakgrund. Jag får väl se efter i morgon (ligger i sängen nu och orkar inte gå upp)

Edit: gick upp och tittade. Även kontrollcentralen är icke genomskinlig på min femma. Skumt

Senast redigerat 2013-07-31 00:00

Hittat: det är "öka kontrast" under inställningar/hjälpmedel som styr detta.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-07-31 09:43
Ursprungligen av podusa:

Swish fungerar inte nu igen. Funkade i Beta 3

Tråkigt, det är en användbar app. Min fastnar i Verifierar installationen…
Kanske hjälper att installera om den...

En sak som irriterar mig, och det har nog varit lika även innan iOS7 betorna, är att om man startar kameraappen och tar ett foto så seglar ju den bilden ner till vänster hörn där man kan klicka upp den tagna bilden igen.

Det är ju ok så långt, men om jag där och då får lust att göra något med bilden, t ex sprätta iväg den till en polare, emaila, FB'as den etc, så inte fan går det inte. Därför att där finns ingen knapp för vidarebefordran av aktuell bild.

Nä nä, utan man får vackert gå ur kameraappen och starta bildappen och där leta fram samma jäkla bild och då först får man en knapp för att vidarebefordra bilden. Är inte det in i baljan korkat så säg?

Självklart borde det finnas möjlighet direkt i kameraappen (när man faktiskt där kan kolla på de bilder man just tagit) att välja att vidarebefordra den direkt, utan att behöva böka med omvägen via bildappen.

Hoppas nu att någon upplyser mig att jag har fel i detta, och att det faktiskt går, för då blir jag glad. Men jag har testat ett gäng gånger nu och får det inte att funka utan att gå in i bildappen för att skicka.

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

En sak som irriterar mig, och det har nog varit lika även innan iOS7 betorna, är att om man startar kameraappen och tar ett foto så seglar ju den bilden ner till vänster hörn där man kan klicka upp den tagna bilden igen.

Det är ju ok så långt, men om jag där och då får lust att göra något med bilden, t ex sprätta iväg den till en polare, emaila, FB'as den etc, så inte fan går det inte. Därför att där finns ingen knapp för vidarebefordran av aktuell bild.

Nä nä, utan man får vackert gå ur kameraappen och starta bildappen och där leta fram samma jäkla bild och då först får man en knapp för att vidarebefordra bilden. Är inte det in i baljan korkat så säg?

Självklart borde det finnas möjlighet direkt i kameraappen (när man faktiskt där kan kolla på de bilder man just tagit) att välja att vidarebefordra den direkt, utan att behöva böka med omvägen via bildappen.

Hoppas nu att någon upplyser mig att jag har fel i detta, och att det faktiskt går, för då blir jag glad. Men jag har testat ett gäng gånger nu och får det inte att funka utan att gå in i bildappen för att skicka.

I kameraappen så kan du trycka nere i det vänstra hörnet, då kommer du till kamerarullen. Där hittar du, åter igen en knapp nere i det vänstra hörnet som låter dig dela bilden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-03 18:22

Visst borde det väl komma en ny beta nu på tisdag va?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-03 19:27
Ursprungligen av Dr Tinnitus:

En sak som irriterar mig, och det har nog varit lika även innan iOS7 betorna, är att om man startar kameraappen och tar ett foto så seglar ju den bilden ner till vänster hörn där man kan klicka upp den tagna bilden igen.

Det är ju ok så långt, men om jag där och då får lust att göra något med bilden, t ex sprätta iväg den till en polare, emaila, FB'as den etc, så inte fan går det inte. Därför att där finns ingen knapp för vidarebefordran av aktuell bild.

Nä nä, utan man får vackert gå ur kameraappen och starta bildappen och där leta fram samma jäkla bild och då först får man en knapp för att vidarebefordra bilden. Är inte det in i baljan korkat så säg?

Självklart borde det finnas möjlighet direkt i kameraappen (när man faktiskt där kan kolla på de bilder man just tagit) att välja att vidarebefordra den direkt, utan att behöva böka med omvägen via bildappen.

Hoppas nu att någon upplyser mig att jag har fel i detta, och att det faktiskt går, för då blir jag glad. Men jag har testat ett gäng gånger nu och får det inte att funka utan att gå in i bildappen för att skicka.

Du har fel, det går, och har så vitt jag kommer ihåg gått att göra precis som du vill sedan typ iOS 3...

  • Medlem
  • Götene
  • 2013-08-03 19:58

Stör mig mest på detta som dök upp i Beta 4, återvänder du till Telefon-appen så försvinner menyn längst ner. Vilket gör att jag måste stänga av appen och starta om den för att komma åt menyn. Se bild

Ursprungligen av Zitram:

Stör mig mest på detta som dök upp i Beta 4, återvänder du till Telefon-appen så försvinner menyn längst ner. Vilket gör att jag måste stänga av appen och starta om den för att komma åt menyn. Se bild

http://zitram.se/beta4.png

Har du rapporterat till Apple så dom kan fixa det?

  • Medlem
  • Götene
  • 2013-08-03 21:26
Ursprungligen av hummel:

Har du rapporterat till Apple så dom kan fixa det?

Dum fråga, men hur gör man de? ?

Ursprungligen av tooobe:

Du har fel, det går, och har så vitt jag kommer ihåg gått att göra precis som du vill sedan typ iOS 3...

Ursprungligen av barbapappa_86:

I kameraappen så kan du trycka nere i det vänstra hörnet, då kommer du till kamerarullen. Där hittar du, åter igen en knapp nere i det vänstra hörnet som låter dig dela bilden.

Kollade nyss, det verkar funka i iOS6 på in iPad 3, men funkar inte i iOS7 beta4 på min iP5 för mig för där får jag ingen knapp för vidarebefordran av den nyss tagna bilden, men funkar på min iPad2 med iOS7 beta4.

Ursprungligen av Zitram:

Dum fråga, men hur gör man de? ?

Om du är utvecklare så vet du. Om du inte är utvecklare utan har skaffat betan på annat sätt, låt bli att rapportera något.
Fel på betorna rapporteras genom ditt utvecklarkonto.

Det där är ändå inget unikt fel, de har garanterat koll på det.

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Kollade nyss, det verkar funka i iOS6 på in iPad 3, men funkar inte i iOS7 beta4 på min iP5 för mig för där får jag ingen knapp för vidarebefordran av den nyss tagna bilden, men funkar på min iPad2 med iOS7 beta4.

Det är inte så att du startar kameran från låsskärmen och har låst din telefon? Jag har för mig att då går det inte att skicka bilderna vidare.

(Är dock lite osäker på om det är så, det är bara ett svagt minne)

Edit: Jag har testat nu och det var så:)

Senast redigerat 2013-08-03 22:25
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är inte så att du startar kameran från låsskärmen och har låst din telefon? Jag har för mig att då går det inte att skicka bilderna vidare.

(Är dock lite osäker på om det är så, det är bara ett svagt minne)

Det verkar som du har rätt. Testade nu och man får en knapp för vidarebefordrar om man från hemskärmen går in i kameraappen och tar en bild, men inte om man startar kameran direkt från låsskärmen. Fullständigt idiotiskt om man frågar mig.

Spelar väl ingen roll hur eller varför jag startat kameran och tagit en bild, vill jag skicka den vidare direkt så vill jag och då ska det finnas en knapp för det direkt i kameraappen oavsett hur jag kom in i kameraappen....

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Det verkar som du har rätt. Testade nu och man får en knapp för vidarebefordrar om man från hemskärmen går in i kameraappen och tar en bild, men inte om man startar kameran direkt från låsskärmen. Fullständigt idiotiskt om man frågar mig.

Spelar väl ingen roll hur eller varför jag startat kameran och tagit en bild, vill jag skicka den vidare direkt så vill jag och då ska det finnas en knapp för det direkt i kameraappen oavsett hur jag kom in i kameraappen....

Nja, jag håller inte med dig.

Om du har skärmlås på telefonen så ska man inte komma åt information i telefonen utan att låsa upp den. Ett undantag är just kameran som du får använda utan att låsa upp telefonen för att kunna ta foton snabbt innan situationen försvinner men om du ska skicka vidare bilden så tycker jag att det är helt ok att du måste låsa upp telefonen.

Annars så skulle vem som helst som kommer åt telefonen kunna komma åt dina kontakter och skicka meddelande kors och tvärs utan att låsa upp telefonen och skulle det blir ett ramaskri.

Bevaka tråden