Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort operatörslåsningen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förlåt men jävla 3. Ringde för 14 dagar sedan till 3 och ville låsa upp min telefon eftersom jag skulle sälja den. i dag kom det ett brev från 3 med instruktioner om hur upplåsningen skall gå till, bara att koppla upp sig i itunes sen skulle allt vara klart. Icke....!
3 hänvisar mig till apple som i sin tur låter meddela att telefonen inte är klar för upplåsning??? Varför har jag då fått ett brev från 3? Ringer 3 igen som inte förstår något..... Hur skall jag gå till väga

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2013-11-19 18:48

Hade precis samma problem när jag skulle låsa upp min telefon, då var det dock Telia.

Efter att jag hade låst upp den skulle det ta som mest 14 dagar. Killen som tog hand om själva upplåsningen sa att det oftast bara brukar ta tre-fyra dagar.

När det gått 14 dagar och jag inte såg någon uppdatering i iTunes så ringde jag supporten på Telia, där tyckte de att jag skulle kontakta butiken jag gick till för att låsa upp telefonen. Sagt och gjort. Där blev jag direkt kopplad till deras iPhone-support. Killen jag snacka med där tyckte att de var konstigt att jag blev kopplad till dem, butiken borde kolla att de har skickat iväg ansökan korrekt. Men han var väldigt hjälpsam och gav mig ett tips som har hjälpt vissa andra - återställa iPhonen. Jag provade det och visst tusan hjälpte det, efter en återställning så dök uppdateringen i iTunes upp.

Om du inte redan har gjort det så rekommenderar jag att du testar att återställa din iPhone. Det hjälpte nämligen för mig.

Det är Apple som gör själva upplåsningen efter att de har fått en order av operatören. Då operatören har full support så är det Tre som du ska snacka med. Kan de inte lösa det så ska dem kontakta Tre. Din enda kontakt i denna typ av ärende ska vara med Tre.

Vilken kväll... först detta och sedan skickade frugan iväg mig till en bonde för att hämta potatis i en gammal potatiskällare. Givetvis gick dörren i baklås och jag kom inte ut. 30 min med sparkande på dörren innan bonden hörde mig i samband med att han rastade hunden.

Därefter fick tre ytterligare ett samtal utan att kunna hjälpa mig. Nu kan både tre och potatisen kan fara åt h-vete.
/mats

Ursprungligen av Kottemannen:

Vilken kväll... först detta och sedan skickade frugan iväg mig till en bonde för att hämta potatis i en gammal potatiskällare. Givetvis gick dörren i baklås och jag kom inte ut. 30 min med sparkande på dörren innan bonden hörde mig i samband med att han rastade hunden.

Därefter fick tre ytterligare ett samtal utan att kunna hjälpa mig. Nu kan både tre och potatisen kan fara åt h-vete.
/mats

När du kommer till sans och inser att potatis och sås är för gott för att avstå ifrån så kan du även ringa Tres reklamationsavdelning.

1
Bevaka tråden