Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMovie med extern "kamera"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag använder ofta iMovie i mitt jobb när jag gör instruktionsfilmer till mina elever. Det fungerar bra med den kamera som finns i min MacBook Air men jag skulle hellre använda min iPhone som kamera för att kunna zooma in bättre och skjuta närbilder.

När jag gör detta så är det svårt att se vad jag gör. Finns det något sätt som gör att jag kan filma med min iPhone in till datorns HD och samtidigt se det jag filmar i datorn och inte bara i telefonen?

Förstår jag dig rätt om att du vill filma direkt in i iMovie med din iPhone ansluten till datorn och använda datorns skärm som sökare??

Senast redigerat 2014-01-03 19:51
Ursprungligen av Mymac4ever:

Förstår jag dig rätt om att du vill filma direkt in i iMovie med din iPhone ansluten till datorn och använda datorns skärm som sökare??

Exakt så menar jag. Går det?

Ursprungligen av acederberg:

Exakt så menar jag. Går det?

Ingen aning men å andra sidan är nätet fullt av saker som man inte trodde fanns

Jag har kollat runt lite på Google o hittade bland annat Artemis. Det verkar vara något som du söker men jag är inte säker.

Det var en av Googleträffarna. Här är sökresultatet på Google m fler alternativa träffar.

Iofs är skärmen på iPhone mindre än på din Air men annars är det en lyxigt stor sökare så du borde ju kunna använda telefonen som filmkamera o sedan exportera filmen till iMovie. Detta har ju gjorts förr, filmen "Searching for Sugarman" filmades delvis med iPhone fast jag kommer inte ihåg vilken app de använde...brb...

...den hette visst "8mm vintage camera"

Senast redigerat 2014-01-03 21:25
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-01-04 11:03
Ursprungligen av acederberg:

Finns det något sätt som gör att jag kan filma med min iPhone in till datorns HD och samtidigt se det jag filmar i datorn och inte bara i telefonen?

Vill du inte helt enkelt använda iPhonen som en webcam? Finns många appar för det att söka fram. Första länken här använder FaceTime:
Use Your iPhone as a Webcam: Here’s How [iOS]
Use iPhone As a Webcam with These Four Easy-to-use Apps
Introducing AirBeam

1
Bevaka tråden