Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att installera Lion

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-01-05 09:37

Hej,

Jag har formaterat hårddisken på en macbook pro som har haft OSX Lion på sig, och ska nu installera Lion igen.

Jag har gjort så som beskrivs i alla instruktioner, alltså försökt med (option och command + opsion + r ) CMD+R > skivverktyg > radera Macintosh HD > Installera om OS X
På detta sätt har jag återställt flera macbooks tidigare utan problem.
Jag har en stabil internetuppkoppling.

Nu till problemet.
Datorn tickar igenom hela installationen av OS X för att sedan hamna i detta felmeddelande:

"kan inte hämta de ytterligare komponenter som krävs för installation av mac os x, kontroller din internetanslutning."

Jag har kontrollerat internetanslutningen (stabil) och jag har kontrollerat disken (som är felfri)

Jag har provat fler gånger och startat om datorn, men får det inte att fungera.

Vad kan vara fel? och hur kan jag lösa det?

Senast redigerat 2014-01-05 11:10
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-01-05 11:46
Ursprungligen av vgs:

Hej,

Jag har formaterat hårddisken på en macbook pro som har haft OSX Lion på sig, och ska nu installera Lion igen.

Jag har gjort så som beskrivs i alla instruktioner, alltså försökt med (option och command + opsion + r ) CMD+R > skivverktyg > radera Macintosh HD > Installera om OS X
På detta sätt har jag återställt flera macbooks tidigare utan problem.
Jag har en stabil internetuppkoppling.

Nu till problemet.
Datorn tickar igenom hela installationen av OS X för att sedan hamna i detta felmeddelande:

"kan inte hämta de ytterligare komponenter som krävs för installation av mac os x, kontroller din internetanslutning."

Jag har kontrollerat internetanslutningen (stabil) och jag har kontrollerat disken (som är felfri)

Jag har provat fler gånger och startat om datorn, men får det inte att fungera.

Vad kan vara fel? och hur kan jag lösa det?

Så du har varit utan dator sen augusti förra året?
http://forum.macworld.se/topic/160315-install...

  • Medlem
  • 2014-01-05 11:50
Ursprungligen av lappen71:

Så du har varit utan dator sen augusti förra året?
http://forum.macworld.se/topic/160315-install...

Nej. Jag har exact samma problem men istället för att skriva, kopierade jag allt han skrev.

  • Medlem
  • 2014-01-06 00:45
Ursprungligen av vgs:

Nej. Jag har exact samma problem men istället för att skriva, kopierade jag allt han skrev.

nej, det är fortfarande samma problem, samma felmeddelande. T.o.m när jag kopplar datorn med en nätverkskabel.

1
Bevaka tråden