Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläktarna går igång väldigt ofta rMBP 13"

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-04-25 21:03

Jag har en rMBP 13" late 2013 där jag tycker att fläktarna går på lite för snabbt.

Vid installationen så la jag in en TM kopia, för att slippa installera om allt. Jag tycker att fläktarna går igång väldigt fort. Tittar jag på ett videoklipp på exempelvis Facebook så går fläktarna igång nästan på en gång. Detsamma gäller vid youtube, svtplay m.m.
Ska det vara så, eller har det blivit något fel vid TM kopian? Har testat att lägga in den två gånger, med samma resultat.
Vill inte installera om OS X från början för att sedan upptäcka att det är samma, så därför frågar jag er som gjort en ren installation på en rMBP 13" late 2013. Hur har ni det med fläktarna?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-25 21:21

Nu har jag inte en MBP med retina men nog ska det gå att titta på Youtube utan att fläktarna rusar.

Har MBPR late 2013 och har samma problem. För mig är det i synnerhet Youtube-klipp som får fläktarna att gå igång, och det hörs ordentligt.

Prova att köra YouTube med HTML5 istället, http://www.youtube.com/html5/ och se om det hjälper.

1
Bevaka tråden