Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 5S populärast i världen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Under årets första kvartal sålde Iphone 5S mest av alla mobiler i världen, enligt en undersökning. Enheter från Apple, Samsung, Sony, LG och Xiaomi utgör topp 20-listan.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

1 Apple Iphone 5S 16 GB
2 Samsung Galaxy S4 Euro 16 GB i9500
3 Samsung Galaxy S3 16 GB i9300
4 Samsung Galaxy S4 LTE i9505
5 Apple Iphone 4S 8 GB

Man ser iPhone 5S som en modell, trots att det finns flera olika varianter (A1533, A1453, A1457, m.fl).

Men Galaxy S4 ses som olika produkter (S4 Euro och S4 LTE)

Hade man slagit ihop Galaxy S4-varianterna, så hade den kanske hamnat överst.

Är det någon som kan förklara varför man gör på det här sättet? Det är inte konsekvent, tycker jag, och visar bara att allt går att bevisa med statistik.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Man ser iPhone 5S som en modell, trots att det finns flera olika varianter (A1533, A1453, A1457, m.fl).

Men Galaxy S4 ses som olika produkter (S4 Euro och S4 LTE)

Hade man slagit ihop Galaxy S4-varianterna, så hade den kanske hamnat överst.

Är det någon som kan förklara varför man gör på det här sättet? Det är inte konsekvent, tycker jag, och visar bara att allt går att bevisa med statistik.

Alla varianter av iPhone 5s säljs under ett och samma modellnamn. Kanske är det annorlunda för Samsung?

Ursprungligen av pmarriott:

...iPhone 5s säljs under ett och samma modellnamn. Kanske är det annorlunda för Samsung?

Men oavsett hur de marknadsförs och säljs, så borde statistiken vara konsekvent, och slå ihop S4-modellerna. Tycker jag.

Hade statistiken varit beställd av Samsung, så hade det säkert varit så.

Senast redigerat 2014-07-08 14:00
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Man ser iPhone 5S som en modell, trots att det finns flera olika varianter (A1533, A1453, A1457, m.fl).

Men Galaxy S4 ses som olika produkter (S4 Euro och S4 LTE)

Hade man slagit ihop Galaxy S4-varianterna, så hade den kanske hamnat överst.

Är det någon som kan förklara varför man gör på det här sättet? Det är inte konsekvent, tycker jag, och visar bara att allt går att bevisa med statistik.

Jag mejlade och frågade Nick Spencer på ABI Research och han svarar att det är rätt stora skillnader mellan de olika Galaxy-modellerna. Exempelvis använder Samsung kretsar från Intel i Europa och från Qualcomm i Nordamerika. Mellan de olika Iphone 5S-modeller som finns skiljer just bara basband.

Senast redigerat 2014-07-08 15:14
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Jag mejlade och frågade Nick Spencer på ABI Research och han svarar att det är rätt stora skillnader mellan de olika Galaxy-modellerna. Exempelvis använder Samsung kretsar från Intel i Europa och från Qualcomm i Nordamerika. Mellan de olika Iphone 5S-modeller som finns skiljer just bara basband.

Ok, då är det kanske relevant att dela upp S4-modellerna. Tack för svaret!

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ok, då är det kanske relevant att dela upp S4-modellerna. Tack för svaret!

Håller ändå med dig den argumentation du tidigare förde.

Oavsett om SGS4 använder Qualcomm Snapdragon 600 eller Samsung Exynos Octa så bör den kategoriseras som samma telefon.

Kan köpa att Galaxy S4 Plus är en egen kategori i o m att den lanserades långt senare och är mer lik SGS5 då den har Snapdragon 800.

1
Bevaka tråden